9.8.2005← Takaisin

Kokeile käykö Flaksi

Suomen Liikunnan ja Urheilun (SLU) uusi mobiiliarpa Flaksi tulee myyntiin 15. elokuuta. Osallistumalla arpajaisiin tuet liikunta- ja urheiluseurojen toimintaa ja jokin yli 10 000 unelmavoitosta voi olla sinun. Kyseessä ovat Suomen ensimmäiset varsinaiset mobiiliarpajaiset, joihin osallistuminen onnistuu sekä soittamalla että tekstiviestillä.

SLU on toteuttanut seurojen toimintaa tukevia arpajaisia yli seitsemän vuotta.

”Ensimmäistä kertaa toteutamme mobiiliarpajaisia ilman perinteisten paperiarpajaisten tukea. Arpa on täysin uuden aikakauden ilmentymä”, SLU:n yhteysjohtaja Kerstin Ekman sanoo.

”Mobiiliarpa Flaksi tuo arpajaisiin jännittävän lisämaun, sillä palauteviestissä tekstiviestin lähettäjä saa heti tietää suosiko onni tällä kertaa.”

”Flaksi-arpajaisissa on jaossa yli 10 000 voittoa. Unelmien matka tai mahtava kotiteatteripaketti voi olla vain muutaman painalluksen päässä.”

Arpajaiset käyntiin 15. elokuuta

Flaksi-mobiiliarvat ovat myynnissä 15.8. – 31.10.2005. Arpajaisiin osallistuminen käy helpostilähettämällä viesti SLU numeroon 17194. Viestin lähettäjä saa saman tien paluuviestinä tiedon, kävikö ”flaksi”.

”Mobiiliarpa Flaksillavoi voittaa mm. unelmaloman Mauritiukselle, viikonlopun Barcelonassa, kattavan kotiteatteripaketin, Tele Finlandin etupaketin tai Panasonicin kotielektroniikkaa”, Ekman sanoo.

Viestin hinta on 1,90 euroa. Palvelu toimii Soneran, Tele Finlandin, Elisan, Saunalahden ja DNA:n liittymissä. Osallistua voi myös soittamalla numeroon 0700 87 008, jolloin hinta on 1,90 + mpm.

Miljoona euroa seuroille

Suomessa urheiluseurat eivät saa suoraa taloudellista tukea valtiolta. SLU on kehittänyt seurojen tueksi erilaisia varainhankintakeinoja, kuten arpajaisia.

”Viime vuonna SLU:n arpajaiset tuottivat liikunta- ja urheiluseuroille noin miljoona euroa. Arpajaiset ovat vapaaehtoistyöllä pyöriville seuroille erittäin tärkeä keino saada varoja toimintaan. Edistyksellisen mobiiliteknologiankäyttö alentaa arpajaisten järjestämiskustannuksia ja jokaisesta arvasta jää entistä enemmän varsinaiseen tarkoitukseen eli suomalaisen urheilun tukemiseen”, Kerstin Ekman sanoo.

Maassamme on yli 7 800 liikuntaseuraa. Yhteensä toimintaan osallistuu yli miljoona suomalaista lasta, nuorta, aikuista ja ikääntyvää ihmistä. Erilaisissa vapaaehtoistehtävissä toimii noin 500 000 aikuista ensisijaisesti lasten ja nuorten hyväksi.

Hyvä Seura tarjoaa koulutusta

Flaksi-mobiiliarpajaisten tuotto käytetään suoraan SLU:n Hyvä Seura -hankkeeseen, joka on liikuntajärjestöjen Reiluun Peliin perustuva seurojen kehittämishanke.

”Hyvä Seura -hankkeen tavoitteena on liikunta- ja urheiluseurojen osaamisen lisääminen seurojen omia tarpeita valintoja kunnioittaen. Hankkeen avulla nostetaan esille myös liikunnan kansalaistoiminnan merkitystä”, Ekman sanoo.

”Odotan innolla uuden aikakauden arpajaisten käynnistymistä. Nyt voimme yhdessä kerätä helposti ainakin 100 000 euroa seurojen toimintaan.”

”On jännittävää, että osallistumalla arpajaisiin tukee seurojen toimintaa ja saa samalla heti tietää suosiko flaksi.”

Mobiiliarpa kehitetty SLU:n ja Soneran markkinointiyhteistyössä

Mobiiliarpajaispalvelun teknisestä toteuttamisesta vastaa Sonera. Arpajaispalvelun toteuttaminen on osa Soneran ja SLU:n solmimaa monivuotista markkinointiyhteistyötä, jonka tavoitteena on tarjota ja kehittää urheiluyhteisölle uudenaikaisia viestintäpalveluja.

”Yhteistyön avulla meillä on mahdollisuus tukea urheilukentän varainhankintaa uudella tavalla ja edistää siten seurojen toimintamahdollisuuksia. Suomessa on järjestetty aikaisemmin tekstiviesti- ja puhelinarpajaisia erikseen. Nyt järjestetään ensimmäisen kerran mobiiliarpajaiset, johon voi osallistua sekä palvelunumeroon soittamalla että myös tekstiviestillä. Sen takia arpajaisia voi syystä kutsua ensimmäisiksi todellisiksi mobiiliarpajaisiksi”, myyntijohtaja Mika Aarnikka TeliaSonera Finlandista kertoo.

”Arvan ostaminen ei riipu ajasta eikä paikasta ja osallistuminen on helppoa ja luotettavaa. Uusi viestintäteknologia avaa myös ennennäkemättömät mahdollisuudet seurata arpojen myynnin edistymistä”, Aarnikka sanoo.