31.5.2005← Takaisin

Kaikki MM-selvitykset on saatu

Kaikki neljä pohjoismaisten lajien MM-kisojen isäntäehdokasta ovat asialla tosissaan. Suomen Hiihtoliitolle on määräaikaan mennessä toimitettu perusteellisesti valmistellut selvitykset Kuopiosta, Kuusamosta, Lahdesta ja Rovaniemeltä.

Kaikki mukaan kutsutut paikkakunnat ovat valmiina kisaamaan vuoden 2013 MM-hiihdoista vakavissaan. Suomen Hiihtoliiton johtokunnan pyytämät selvitykset saatiin määräajan viimeisenä päivänä 31.5. Kuopiosta, jonka edustajina asiakirjat luovuttivat apulaiskaupunginjohtaja Jukka Pulkkinen ja vapaa-ajankeskuksen toimialajohtaja Jaana Vasankari.

Suomen Hiihtoliiton johtokunta päätti 16.4.2004 hakumenettelystä pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen saamiseksi Suomeen 2010-luvulla. Päätöksen jälkeen toimitettiin selvityspyyntö neljälle mahdolliselle kisajärjestäjälle: Kuopio/Puijon Hiihtoseura, Kuusamo/Kuusamon Erä-Veikot, Lahti/Lahden Hiihtoseura ja Rovaniemi/Ounasvaaran Hiihtoseura. Määräaika selvityksen jättämiselle on 31.5.2005.

Suomen Hiihtoliiton johtokunta valitsee varsinaisen kisakandidaatin kokouksessaan 7.-8.10.2005. Päätöksen jälkeen lopullinen hakemus vuoden 2013 kisojen saamiseksi Suomeen valmistellaan yhteistyössä valitun kisajärjestäjän kanssa. Se toimitetaan Kansainväliselle hiihtoliitolle (FIS) syksyllä 2006. FIS tekee päätöksen vuoden 2013 MM-kisaisännästä keväällä 2008.