18.6.2016← Takaisin

Juha Viljamaa maratonhiihtojen kansainvälisen kattojärjestön johtoon

Finlandia-hiihdon pitkäaikainen puheenjohtaja Juha Viljamaa on valittu maratonhiihtojen kansainvälisen kattojärjestön Worldloppetin johtoon seuraavaksi nelivuotiskaudeksi. Valinnan teki järjestön yleiskokous Messilässä lauantaina. Lahtelainen Viljamaa valittiin tehtävään yksimielisesti.

”Valintani on tunnustus Suomelle ja Lahdelle sekä pitkäaikaiselle suomalaiselle hiihtoperinteelle. Lisäksi pidän hyvänä asiana, että puheenjohtajuus on pohjoismaissa, josta maastohiihto on kotoisin. Työkenttäni on tietenkin globaali, mutta uskon, että pystyn myös vahvasti vaikuttamaan suomalaisten massahiihtotapahtumien laatuun ja kasvamiseen”, Viljamaa sanoi.

Yhteistyötä ja ammattimaista tekemistä painottava Viljamaa pääsee aloittamaan Worldloppetin johdossa aikana, jolloin järjestö on vahvassa muutoksessa.

”Ensimmäiseksi haluamme kasvattaa Worldloppetin tunnettuutta kansainvälisesti ja lisätä hiihtäjien määrää tapahtumissamme ympäri maailmaa. Keskiössä tulee olemaan tapahtumien kehittäminen rennompaan suuntaan. Haluamme myös alentaa kynnystä osallistua maratonhiihtoihin.”

Seuraava Worldloppetin yleiskokous järjestetään Kiinan Changchunissa kesäkuussa 2017.

Finlandia-hiihto järjestetään tulevana vuonna 4.-5. helmikuuta. Uutena matkana Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi on 100 kilometriä, joka hiihdetään kahtena 50 kilometrin lenkkinä. Hiihtoviikko alkaa tiistaina Lasten Finlandialla ja jatkuu perjantaina Finlandia-Sprintillä ennen viikonlopun tapahtumia. Viime vuoden tapaan Finlandiasta tehdään lauantain tapahtumapäivänä nettitv-lähetys.

Lisää Worldloppetista: www.worldloppet.com

Kuvassa Juha Viljamaa (vasemmalla) sekä edellinen puheenjohtaja Angelo Corradini.