12.12.2011← Takaisin

Joukkueet Roglaan nimetty

Maastohiihdon maailmancup jatkuu 17.-18.12. Slovenian Roglassa, jossa lauantaina 17.12. hiihdetään yhteislähtökisat perinteisellä hiihtotavalla, naisten 10 km ja miesten 15 km. Sunnuntaina 18.12. puolestaan ohjelmassa ovat vapaan hiihtotavan sprintit.

”Rogla jatkaa sarjaa korkealla käytäviä kilpailuja ja kaikki urheilijat ovatkin varmasti ensi viikonloppuun mennessä jo sopeutuneet korkeaan ilmanalaan. Tuleva viikonloppu on tärkeä ajatellen Tour de Ski:tä, Roglassa pitää olla hyvässä kunnossa jotta mahdollisuuksia Tourilla on pärjätä. Odotan meidän miesjoukkueeltamme että heiltä tulisi ensi viikonloppuna parempaa tulosta. Miehistä Matti Heikkinen  näyttäisi olevan hyvässä vaiheessa kuntonsa rakentamisen suhteen, kuten myös naisjoukkueemme on hyvässä kunnossa ja olemme tuloksellisestikin jo lähellä kärkimaita”, kertoo päävalmentaja Magnar Dalen.

Joukkue lauantain 17.12. normaalimatkoille:

Naiset, 10 km (p):
    Kerttu Niskanen, Krista Lähteenmäki, Aino-Kaisa Saarinen, Anne Kyllönen ja Laura Ahervo

Miehet, 15 km (p):
    Ville Nousiainen, Matti Heikkinen, Sami Jauhojärvi, Lari Lehtonen ja Anssi Pentsinen

Joukkue sunnuntain 18.12. sprintteihin:

Naiset:
    Mona-Liisa Malvalehto ja Riikka Sarasoja, joiden lisäksi 4 urheilijaa nimetään lauantain 10 km kilpailun jälkeen.

Miehet:
    Anssi Pentsinen, Martti Jylhä ja Matias Strandvall, joiden lisäksi 3 urheilijaa nimetään lauantain 15 km kilpailun jälkeen.

Olusuhteet Roglassa - lunta vähän

”Lumitilanne Roglassa on huono, FIS ja kisajärjestäjät ovat kuitenkin luvanneet että ensi viikonlopun kilpailut pidetään. Olen kuitenkin hiukan huolissani lumitilanteen vuoksi varsinkin lauantain yhteislähtökisoista, kun esimerkiksi miesten kisassa yhtä aikaa starttaa noin 100 miestä – niin toivottavasti pystytään tarjoamaan kaikille tasapuoliset ja hyvät olosuhteet ja saadaan hyvä ja reilu kilpailu järjestettyä”, Dalen jatkaa.

Lisätietoja:

Suomen Maastohiihto ry
    Magnar Dalen

maastohiihdon A-maajoukkueen päävalmentaja
    puh: +358 45 113 3006

Roglan MC-kilpailujen suorat TV-lähetykset MTV3 MAX - kanavalla:
    la 17.12. klo 12.10-13.15 ja 13.55-14.40
    su 18.12. klo 11.55-13.45