21.5.2010← Takaisin

Hiihtoliiton kevätkokouksessa jaettiin kiertopalkintoja

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston kevätkokouksessa Tampereella jaettiin perinteiseen tapaan kiertopalkintoja niin seuroille kuin piiriyhdistyksillekin.

Piirien palkinnot

UMK-malja

UMK-maljasta kilpaillaan pohjoismaisten lajien SM-kilpailujen yleisen sarjan tulosten perusteella. Ykkössijan vei Pohjois-Pohjanmaa 52 pisteellä. Toinen oli Lahti (47 pistettä) ja kolmas Kainuu (44 pistettä). Vuonna 2009 parhaat piirit olivat Lahti ja Kainuu tasapistein.

Suomi Salaman tiimalasi

Suomi Salaman tiimalasista kilpaillaan pohjoismaisten lajien nuorten SM-kilpailujen tulosten perusteella. Vuoden 2010 voittaja on Pohjois-Savo, jolla oli 142 pistettä. Toiseksi sijoittui Pohjois-Pohjanmaa 138 pisteellä ja kolmanneksi FSS 125 pisteellä.

Hopeasompa-viestien kiertopalkinto

Kiertopalkinnon saa vuodeksi haltuunsa se piiri, joka saa Hopeasomman loppukilpailujen viestinhiihdossa eniten pisteitä. Siitä kilpaillaan viiden vuoden ajan, 2008-2012. Vuonna 2010 voittaja on Etelä-Karjala, jolla on 142 pistettä. Toiseksi sijoittui Etelä-Pohjanmaa 137 pisteellä ja kolmanneksi Helsinki 117 pisteellä. Yhteispisteissä keulaa pitää FSS 499 pisteellä.

Jo aikaisemmin on ao. SM-kilpailujen yhteydessä jaettu mm. Marja-Liisan Pokaali, johon sai kiinnityksen Lappeen Riento, Haku-Veikon Hopeapokaali, johon sai kiinnityksen Valkeakosken Haka sekä Paavo M:n Pokaali, johon sai kiinnityksen Vuokatti Ski Team Kainuu. Hopeasomman loppukilpailussa parhaaksi seuraksi ylsi Imatran Urheilijat 307 pisteellä.

Seuraluokittelu-kiertopalkinto ja Pohjola-malja jaetaan vasta syksyn liittokokouksessa samalla kun julkaistaan seuraluokittelu 2010.