4.11.2014← Takaisin

Hiihto kiinnostaa kumppanina: Petoteamille uusi sponsori

Maastohiihdon kansallisiin kärkitiimeihin kuuluva Jämsänkosken Ilveksen Petoteam on nyt Petoteam powered by Protacon. Maanantaina allekirjoitettu Protacon Groupin ja Petoteamin välinen merkittävä yhteistyösopimus mahdollistaa Petoteamille ammattimaisemman harjoittelun, jonka myötä tavoitteet asetetaan entistä korkeammalle. Ilveksen hiihtojaoston puheenjohtajan Tapani Malmbergin mukaan Petoteamin kirkas tavoite on olla Suomen paras miesten maastohiihtotiimi.

Protacon hakee yhteistyöllä uudentyyppistä, pitkäjänteistä toimintamallia urheilijoiden, urheiluseuran ja Protaconin välille. Esimerkiksi Japanissa urheilijat ovat usein yritysten ”palkkalistoilla” ja yhteistyö jatkuu myös urheilu-uran jälkeen.
    – Myös meillä on toiveena, että yhteistyö voisi jatkua urheilijoiden kanssa myös sen jälkeen, kun heidän hiihtouransa on ohi. Protacon on laaja konserni, jossa on monenlaista tarjolla. Kokeilemme yhteistyötä aluksi yhden vuoden ajan ja arvioimme yhteistyön laajuutta ja syvyyttä sen jälkeen, toimitusjohtaja Olli Porkholm Protacon Solutions Oy:stä kertoo.

Petoteamin kärkinimiin kuuluva hiihtäjä Anssi Pentsinen näkee, että huippu-urheilijoilla voi olla yritysmaailmaan annettavaa etenkin huippusuoritukseen tähtäävän toiminnan kehittämisessä. Huippu-urheilu ja liiketoiminta vaativat molemmat sitoutumista, tavoitteellisuutta ja pitkäjänteistä toimintaa.
    – Urheilu-uran jälkeinen tuki on tärkeää ja Protaconin ajatus pitkäjänteisestä yhteistyöstä on kiinnostava, hän sanoo.

Teknologiajohtaja Vesa Talvela Protacon Groupista toteaa, että Protaconin ja Petoteamin tavoitteet ja arvot ovat samansuuntaiset.
    – Molemmat ovat saavuttaneet kansallisella tasolla jo vakaan aseman ja seuraavana suuntana on kansainvälinen huippu - se mihin ryhdytään, tehdään sitoutuneesti ja kunnolla.

– Protacon odottaa yhteistyöltä mm. näkyvyyttä ja menestykseen johtavia tavoitteita tiimin osalta. Näen tämän myös mahdollisuutenamme saada huipputason urheilijoita työskentelemään yhteistyössä kanssamme ja tuomaan esimerkiksi alueen opiskelijoille ja työuransa alussa oleville tietoa siitä, mitä kaikkea tavoitteiden saavuttaminen vaatii, Porkholm kertoo.

Petoteamin kilpailukausi starttaa ensi viikonloppuna Vuokatin ensilumilla. Kauteen lähdetään hyvillä mielin ja tavoitteet korkealla.
    – Yksi kauden tavoitteistamme on Suomen Cupin viestimestaruus, Petoteamin tiimipäällikkö Mika Ström kertoo. Pitkällä tähtäimellä tavoitteenamme on, että Lahden MM-laduilla 2017 Suomen viestijoukkue koostuu Petoteamin hiihtäjistä.