15.1.2017← Takaisin

Hämeenlinnan Hiihtoseura ja Kouvolan Hiihtoseura viestivoittoihin Jämillä

Kauden toiset maastohiihdon Suomen Cup -viestit tarjosivat Jämillä jännittävät kilpailut, jotka huipentuivat Kouvolan Hiihtoseuran ja Hämeenlinnan Hiihtoseuran voittoihin. Kouvolan Hiihtoseuran nosti voittoon ankkuri Ville Nousiainen, Hämeenlinnan Hiihtoseuran nosti voittoon ankkuri Laura Mononen.

Ennen Nousiaista Kouvolan Hiihtoseuran viestiä veivät Lauri Lepistö ja Kari Varis. Toiseksi nousi Ari Luusuan vahvalla ankkuriosuudella Ounasvaaran Hiihtoseura 15,5 sekuntia voittajalle hävinneenä. Viestiä kahden osuuden jälkeen johtanut Pyhäjärven Pohti iloitsi kolmannesta sijastaan.

”Yritin mahdollisimman nopeasti puolen minuutin päässä olleen Lasseen eron kiinni. Se onnistui ihan hyvin, pystyin rauhoittamaan menoa. Ei ollut vielä yhtään tasurikisaa takana tänä vuonna, joten en tiennyt, mikä tilanne siinä on. Ihan jees. Hiihdossa aika sama juttu kuin muissakin kisoissa, jotain räkää tai limaa on kurkun päässä, happi ei siitä läpi mene ja hetken päästä jalat ovat kuin betonia. Jotain häikkää on”, Nousiainen sanoo.

Naisten viestissä Kainuun Hiihtoseura johti kilpailua vielä ennen ankkuriosuuden viimeistä 2 kilometrin kierrosta. Mononen tavoitti Kainuun Hiihtoseuran Päivi Piminäistä tasaisesti ja meni lopulta voittoon 34,9 sekunnin erolla. Vuokatti Ski Team Kainuu nousi kolmanneksi.

”Kuulin koko ajan väliaikoja ja kuulin, että saan kiinni. Kun lähdettiin toiselle kierrokselle ja olin 15 sekunnin päästä, ajattelin, että eiköhän tämä onnistu. Ihan hyvä näin, voitto tuli. On ollut tosi väsynyt olo tämän viikon, on nukuttanut. Tänään ihan yllättävän hyvältä tuntui hiihto”, Mononen sanoi.

Tulokset: http://www.hiihtoliitto.fi/suomen-cup/tulokset/

Haastattelut:

Videot:

Kouvolan Hiihtoseura: https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1862121637403385/
Ari Luusua: https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1862121637403385/
Heikki Korpela:  https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1862127394069476/

Soundcloudissa:
Anita Korva: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-jami-viesti-anita-korva
Anni Kainulainen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-jami-viesti-anni-kainulainen
Maija Hakala: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-jami-viesti-maija-hakala
Vuokatti Ski Team Kainuu: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-jami-viesti-vuokatti-ski-team-kainuu
Laura Mononen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-jami-viestit-laura-mononen