13.3.2019← Takaisin

Finnfoamin ja Suomen maastohiihtomaajoukkueen yhteinen matka jatkuu kohti Oberstdorfin MM-kisoja 2021

Homehtumattomiin lämmöneristeratkaisuihin erikoistunut Finnfoam Oy ja Suomen Hiihtoliitto ovat allekirjoittaneet juuri päättyneiden Seefeldin MM-kisojen jälkeen uuden kaksivuotisen yhteistyösopimuksen.

Sopimuksella tuetaan Suomen maastohiihtomaajoukkueen valmistautumista kohti seuraavia pohjoismaisen hiihtolajien MM-kisoja Saksan Obersdorfissa 2021. Finnfoam jatkaa maastohiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppanina ja sitä kautta yhtenä joukkueen merkittävimpänä tukijana.

Finnfoamille ilmastonmuutoksen torjunta rakenteellisen energiatehokkuuden keinoin, joka takaa rakennuksille vähäisen energiakulutuksen, on päivittäistä työtä. Edellä mainitun osaamisen tuntijana Finnfoam on valmis tekemään Hiihtoliiton kanssa yhteistyötä myös hiihdon harrastusolosuhteiden varmistamiseksi tulevaisuudessa ilmastomuutoksen aiheuttamia haasteita vastaan. Finnfoam on kehittänyt uudenlaisia innovatiivisia ja ekologisia ratkaisuja, joilla voidaan minimoida talvella varastoidun lumen sulamista kesäkaudella sekä ehkäistä ensilumen laduilla maan lämmön aiheuttamaa latujen sulamista.

Finnfoam jatkaa maastohiihdon kanssa vuonna 2013 alkanutta matkaa mielellään.

"Seefeldin MM-kisojen toivottua heikompi urheilullinen menestys ei vaikuttanut millään tavalla päätökseemme jatkaa yhteistyötä Hiihtoliiton ja maajoukkueen kanssa. Urheiluun kuuluvat voitot ja tappiot, onnistumiset ja epäonnistumiset samalla tavalla kuin vaikkapa liike-elämäänkin. Suomalaisessa maastohiihdossa on ollut viimeisten vuosien aikana hyvin myönteinen kehityskaari ja tätä suuntaa haluamme omalta osaltamme olla jatkossakin vahvasti tukemassa", sanoo toimitusjohtaja Henri Nieminen.

Finnfoam kantaa huolta myös tulevaisuudesta ja hiihdon olosuhteista.

"Haluamme olla myös aktiivisesti mukana edistämässä hiihdon harrastusmahdollisuuksia niin huippu-urheilijoille kuin tavallisille harrastajille. Ilmastonmuutos on todellinen uhka hiihtolajien harrastamiselle ja sitä vastaan meidän kaikkien pitää taistella", jatkaa Nieminen.

Hiihtoliitossa arvostetaan pitkäjänteistä ja olosuhteisiin pureutuvaa kumppanuutta.

”Arvostamme suuresti Finnfoamin päätöstä jatkaa yhteistyötä Suomen Hiihtoliiton ja maastohiihtomaajoukkueen kanssa välittömästi MM-kisojen jälkeen. Finnfoam on ollut luotettava ja innnovatiivinen kumppani ja on hienoa jatkaa yhteistä matkaa myös tulevina vuosina”, toteaa Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Kuva: SHL/Jesse Väänänen