8.6.2010← Takaisin

Falun järjestää vuoden 2015 hiihdon MM-kilpailut

Kansainvälisen hiihtoliitto FIS:n hallitus päätti 3.6.2010 myöntää vuoden 2015 pohjoismaisten hiihtolajien maailmanmestaruuskilpailuiden järjestämisoikeuden Falunille.

Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) pohjoismaisten hiihtolajien maailmanmestaruuskilpailuja on järjestetty vuodesta 1924 lähtien. Kilpailut järjestetään nykyisin joka toinen vuosi.
    Suomen Hiihtoliitto haki yhdessä Lahden kaupungin ja Lahden Hiihtoseuran kanssa maailmanmestaruuskilpailujen järjestämistä Lahdessa vuonna 2015. Helsingin kaupunki on ollut hankkeessa mukana kumppanina.
    MM-kilpailuiden järjestämisestä kilpailivat Ruotsin Falunin ja Lahden lisäksi Saksan Oberstdorf ja Puolan Zakopane.
    Onnittelut Falunille hyvästä hakutyöstä ja menestystä kilpailuiden järjestämiseen. Meillä oli hyvä hakuprosessi ja tarjottavana maailman parhaimpia kilpailupaikkoja MM-kilpailuiden järjestämiseen. Valitettavasti hyvä loppukirimmekään ei ihan riittänyt kilpailuiden saamiseen”, toteaa Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Juha Viertola.
    Lisätietoja:
    Toiminnanjohtaja Juha Viertola, puh. 050 64 222