14.5.2014← Takaisin

Audi ja Bliz tukemaan maastohiihtoa

Suomen maastohiihtomaajoukkue sai kaksi uutta merkittävää yhteistyökumppania: Audin ja Blizin.

Yhteistyön myötä VV-Auton maahantuomat automerkit Audi ja Volkswagen ovat hiihtoliiton ja maajoukkuehiihtäjien virallisia autoja. Audi Finlandin johtajan Petri Aarnion mukaan yhteistyö on luonnollinen askel suomalaisen urheilun tukemisessa. "Urheilullisena brändinä Audi on vahvasti mukana urheilun sponsoroinnissa. Talvilajeista Audi tunnetaan hyvin alppihiihdon merkittävimpänä tukijana. Alppilajien yhteydessä Audin on tuonut esille teknistä etumatkaa erityisesti quattro-nelivedon osalta. quattrohan on kuin kotonaan kaikilla alustoilla, ja erityisesti lumella sen parhaat ominaisuuden korostuvat. Näin ollen myös maastohiihto on luonnollinen yhteistyökumppani Audille.", Aarnio toteaa.

"Maastohiihdolla on Suomessa pitkät perinteet ja laji on aina ollut Suomessa arvostettu. Myös kansainvälisesti hiihto on noussut yhdeksi arvostetuimmaksi urheilulajiksi. Tämän vuoksi Audi on valinnut myös maastohiihdon yhdeksi kansainväliseksi sponsorointikohteekseen ja tehnyt yhteistyösopimuksen FIS:n kanssa. Tämän vuoksi myös Suomen Audille avautui tilaisuus lähteä mukaan maastohiihtoon", Aarnio lisää.

Kahden vuoden mittaisella yhteistyösopimuksella Audi tukee maajoukkuehiihtäjien kansainvälistä menestystä varmistamalla joukkueen ja välineiden liikkuvuuden kotimaassa ja leireillä. Maajoukkueen lisäksi Audi tukee huipulle pyrkiviä nuoria lupauksia toimimalla Hopeasomparyhmän ja Hopeasompakilpailujen yhtenä pääyhteistyökumppanina. "Urheilullisuus ja aktiiviset elämäntavat ovat Audin ydinarvoja. Meille on erityisen tärkeää innostaa nuoria liikkumaan ja urheilemaan sekä mahdollistaa lupaavien nuorten urheilijoiden kehittyminen kansainväliselle tasolle. Yhteistyön kiinteänä osana on Hopeasompakilpailujen tukeminen, mikä toimii tästä erinomaisena esimerkkinä.", Aarnio lisää.

Vuonna 1984 perustettu Future Eyewear Co keskittyi lähinnä aurinkolasien myyntiin. Vuonna 2007 esiteltiin lasiperheen uusi tulokas – Bliz urheilulasit. Blizillä uskotaan, että hiihto tekee tällä hetkellä uutta tulemista ja siinä muutoksessa yritys haluaa olla mukana.

Yritys on toimintansa alusta saakka tehnyt yhteistyötä eri maiden hiihtomaajoukkueiden ja hiihtäjien kanssa, myös suomalaisten ja nyt he haluavat laajentaa yhteistyötään koko maajoukkuetta koskevaksi.

”Olen erittäin tyytyväinen nelivuotiseen sopimukseemme Suomen Hiihtoliiton kanssa heidän tavoitteessaan nousta entistäkin vahvemmaksi maaksi maastohiihdossa. Erityisellä mielenkiinnolla odotamme tulevia maailmanmestaruuskisoja Falunissa 2015 sekä Lahdessa 2017, eikä missään nimessä sovi unohtaa Etelä-Korean olympialaisia vuonna 2018”, Future Eyewear Ruotsin toimitusjohtaja Jan Jonsson kertoo.

Yhteistyö hiihtäjien kanssa mahdollistaa tuotetestauksen ja tuotekehittelyn myös harrastajien käyttöön.