17.11.2015← Takaisin

Ainutlaatuinen yhteistyö tuo Atrian suomalaisen hiihtourheilun ytimeen

Elintarvikealan yritys Atria ottaa suomalaisen hiihtourheilun ruokahuollon vahvasti haltuunsa niin laduilla kuin kisakatsomoissa.

Atriasta tulee sekä Suomen maastohiihtomaajoukkueen että vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen kumppani.

Atrian tuotteita nauttivat jatkossa Suomessa järjestettävien pohjoismaisten hiihtolajien maailmancupien, hiihdon Suomen Cupin sekä SM-kilpailujen kisavieraat, sillä maastohiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppanuuden lisäksi sopimus kattaa useat kotimaiset kilpailutapahtumat.

- Sekä Hiihtourheilun että Atrian juuret ovat syvällä suomalaisuudessa, joten yhteistyökohteena hiihto oli luonteva valinta. Suomen kolmanneksi kiinnostavimmaksi urheilulajiksi noussut hiihto elää vahvaa, nousujohteista aikaa ja pitää sisällään myös erittäin kiinnostavia yksilöitä, joten yhteistyömahdollisuuksia on paljon, toteaa Atrian johtaja Pasi Luostarinen.

Sopimus siivittää maastohiihtomaajoukkuetta kohti koti-MM-kisoja ja vielä niiden ylikin. Suomen urheilumarkkinoilla 2+2-mallia oleva kumppanisopimus kotimaisen toimijan kanssa on kokonaisuudessaan iso ja lumilajeissa ainutlaatuinen.

- Arvostamme kovasti näin suuren ja vakuuttavan kotimaisen toimijan kumppanuutta suomalaisen hiihdon kanssa. Laajuudessaan tämä sopimus on yksi suurimmista lumilajeissa, sanoo Hiihtoliiton varapuheenjohtaja Markku Haapasalmi.

Atria etulinjassa MM-kisojen yhteistyökumppanina

Suomalaisen hiihdon haltuunotto täydentyy, kun Atriasta tulee vuoden 2017 MM-kisojen ensimmäinen virallinen kansallisen tason yhteistyökumppani. Atrian liha-, valmisruoka- ja siipikarjatuotteet tulevat kisavieraille tutuiksi sekä vuoden 2017 MM-kisoissa että ensi talven Salpausselän MM-esikisoissa.

- Haluamme olla mukana innostamassa kaikkia suomalaisia mukaan Suomen satavuotisjuhlavuoden suurimpaan tapahtumaan, jossa tulemme olemaan vahvasti läsnä, jatkaa Luostarinen Atrialta.

- Hyvän ruoan merkitys on valtava, kun pohditaan kisavieraiden viihtymistä tapahtumassa. Atria on vahvana kotimaisena kuluttajabrändinä meille mieluisa kumppani kisakokemuksen rakentamisessa, toteaa pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen pääsihteeri Janne Leskinen.

Kuvateksti:
Suomen Hiihtoliiton varapuheenjohtaja Markku Haapasalmi, Atria Suomen toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi, Atria-konsernin toimitusjohtaja Juha Gröhn ja Atrian johtaja Pasi Luostarinen ovat tyytyväisiä maastohiihdon ja Atrian yhteisen kumppanuusmatkan alkamisesta.