29.5.2015← Takaisin

Maastohiihdon seuratiedote 29.5.2015

Seuraluokittelu 2015
    Tämän vuoden seuraluokittelu on julkaistu ja parhaat seurat palkittu Hiihtoliiton liittovaltuuston kokouksen yhteydessä Nokialla 22.5.2015. Seuraluokittelutulokset löytyvät täältä ja kiertopalkinnot täältä.

Kilpailukalenteri 2015 – 2016 ja kilpailujen haku
    Kauden 2015 – 2016 pääkilpailujen ajankohdat julkaistaan kesäkuun puolessavälissä FIS-kokousten jälkeen. Tulevan kauden kansallisten ja piirikunnallisten kilpailujen haku avataan www.hiihtokalenteri.fi -sivustolla 29.6.2015. Hakuaika päättyy kansallisten kilpailujen osalta 15.8. ja piirikunnallisten kilpailujen osalta myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Hakulomake on uudistunut ja lomakkeen täyttämisestä lähetetään seuroille vielä erikseen ohjeet, jotka tulevat myös sivustolle. Tuttuun tapaan Eeva Käyhkö auttaa seuroja tarvittaessa hakemusten kanssa. Eevan tavoittaa puhelimitse 0400 586 392 arkipäivisin.

FIS-kilpailujen haku kaudelle 2015 – 2016
    FIS-kilpailujen hakulomake löytyy täältä. Hakemukset tulee lähettää 30.6. mennessä. FIS-kisoja saa järjestää ainoastaan homologoiduilla radoilla.

Vuoden 2017 SM-kisajärjestäjät
    Vuoden 2017 SM-kisajärjestäjät julkaistaan kesäkuun puoliväliin mennessä.

Kotimainen ranking lakkautetaan
    Kotimainen ranking-järjestelmä lakkautetaan tähän kauteen. FIS-pistelaskujärjestelmä määrittelee urheilijoiden järjestyksen ja määrittää myös esim. lähtöpaikat arvokisoissa.

Veteraanien pitkien matkojen SM-hiihdot 2016
    Veteraanien pitkien matkojen SM-hiihdot järjestetään kokeiluluonteisesti ensi talven Finlandia-hiihdon yhteydessä. Sarjat kisoissa ovat naisilla N-40 ja N-50, sekä miehillä M-40, M-50 ja M-60. Kaikki sarjat hiihtävät 50 kilometrin matkan perinteisellä hiihtotavalla. Pitkien matkojen SM-hiihtoihin osallistuvilta vaaditaan lisenssi.

Hiihto-oppaita noudettavissa Hiihtoliiton toimistolta
    Seuraavia maastohiihdon uusiutuvia tuotteita voivat seurat noutaa ilmaiseksi Hiihtoliiton toimistolta (Radiokatu 20, 2. kerros, Helsinki) pieniä määriä. Niitä ei toimiteta postitse.
    Hiihtokoululaisen opas 7-11 v
    Hopeasompaajan opas 12-15 v
    Nuorisohiihdon ohjaajan opas
    Harrastehiihdon ohjaajan opas
    Maastohiihdon C-lajiosa

Sovi noudosta teuvo.ylikoski@hiihtoliitto.fi, 040 511 0163 (lähetä tekstiviesti) tai larissa.erola@hiihtoliitto.fi, 040 744 7741. Muut aiemmin Sporttikaupassa olleet tuotteet tulevat myyntiin Lumishop-verkkokauppaan, www.lumishop.fi. Ajanmittaan osa tuotteista tehdään sähköiseen muotoon.