9.4.2014← Takaisin

Maastohiihdon seuraluokittelu 2014

On jälleen maastohiihdon seuraluokittelun aika. Seuraluokittelu on Suomen Maastohiihdon virallinen tilastointijärjestelmä, jolla arvioidaan seurojen ja piirien toimintaa. Seuraluokittelupisteitä jaetaan nuorisotoiminnasta (50%), huippu-urheilusta (25%) ja harrastehiihtotoiminnasta (25%).

Tulokset kerätään nyt keväällä maastohiihdon järjestelmistä (lisenssirekisteri ja tulosarkisto) sekä seurakyselyllä toimintakaudelta 1.5.2013 - 30.4.2014.

Kilpailujen järjestämisestä jaetaan seuroille pisteitä, jos hiihtokilpailujen tulokset on toimitettu liittoon käsiteltäväksi ennalta määrätyssä muodossa. Virheellisessä muodossa toimitettuja tuloksia ei oteta huomioon.

Seurakyselyllä kartoitetaan maastohiihtoseuran viimeisen kuuden vuoden aikana ohjaaja-, valmentaja- ja TD-koulutuksen käyneitä ja pyritään täydentämään näiden osalta SMH:n rekisterissä olevia tietoja.  Jokaisella koulutetulla tulee olla seuran puolesta voimassa oleva Skipassi ja hänen tulee olla mukana seuran toiminnassa, jotta hän voi saada pisteitä.

Seuraluokitteluohjeet ja seurakysely löytyvät täältä: http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/seuratoiminta/seuraluokittelu/
    Vastausaikaa on 25.4.2014 asti.

Seuraluokittelupisteiden perusteella palkitaan parhaat seurat sekä eniten toimintaansa parantaneet seurat maastohiihdon piirikokouksessa 24.5.2014 Kuopiossa. Tulokset julkistetaan kokouksen jälkeen maastohiihdon nettisivuilla.