22.3.2019← Takaisin

Suomen vanhin maakuntaviesti Pohjois-Savon maakuntaviesti 100-v. kilpaillaan Puijolla

Pohjois-Savon maakuntaviestiä hiihdetään Puijolla ensi viikolla iltakisana 26.03.2019. Ilmoittautuneita joukkueita on tällä hetkellä noin 70.

Mukana on suurin osa pohjois-savolaisista hiihtäjistä junioreista veteraaneihin Puijon Hiihtoseuran Iivo Niskasen, Perttu Hyvärisen ja Ilkka Herolan johdolla.

‒ Kilpailut käydään tänä vuonna uusituilla Puijon vaativilla laduilla ja kisalatuna käytetään yleisöystävällistä 2,5 km olympiavoittaja Iivo Niskasen mukaan nimettyä lenkkiä, jolle Iivo pääsee nyt kellottamaan “pohjat”, kilpailunjohtaja Timo Reijonen kertoo.

-Kilpailut hiihdetään vielä varsin hyvissä olosuhteissa ja tiistai-illalle on luvassa hienoa pikku pakkaskeliä ja auringonpaistetta, jatkaa Reijonen.

-Kilpailut alkavat jo klo 15 yritysviesteillä, klo 17 alkaen lähtevät kilpasarjat käyntiin, kilpasarjoja on junioreille tytöt ja pojat alle 12-vuotiaat, sekä alle 16-vuotiaat, veteraanisarjat ja naiset ja miehet yleinen klo 18.15 alkaen. Lauantaihin asti ehtii vielä mattimyöhäiset mukaan kilpasarjoihin ja aina tapahtumaan saakka ehtii mukaan yritysviestiin, raportoi järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Kati Happonen.

Kuopiolaisia pyydetään huomioimaan, että paikoitustilat Puijon hiihtostadionin läheisyydessä ja Suurmäentien varressa ovat varattu kilpailijoille ja organisaatiolle tiistaina klo 14-20. Puijon hiihtostadionin ladut 1-2,5 km ovat suljettuina yleisöltä samaisena aikana. Kuntoladuille pääsee tiistai iltana ylä-ja ala- Antikkalassa ja mm. Neulamäen lenkeille.

Yleisöllä on tapahtuma-alueelle vapaa pääsy. Puijolla toimii kisakahvio.

Lisätietoja: http://puijonhiihtoseura.fi/pohjois-savon-100-maakuntaviesti.html