10.6.2016← Takaisin

Hopeasompa Lempäälässä - “Iso ponnistus seuralle ja organisaatiolle”

Sinettiseurastatus merkitsee Lempäälän Kisalle laatua. Ensi vuonna järjestettävän Hopeasompa-tapahtuman päällikön, Ville Niemelän mukaan seurat joutuvat pohtimaan nyt toimintansa laatua ja suuntaviivoja aidosti.

Statuksen myötä seurassa korostuu suunnitelmallisuus. Myös nykyinen, avoin yhteistyö seurojen välillä on Ville Niemelän mieleen.

“Otetaan huomioon pienet, tärkeät yksityiskohdat. Nuorten osallistuminen suunnitteluun ja tekemiseen sekä ohjaajien vahvuuksien hyödyntäminen entistä rohkeammin korostuvat”, Niemelä pohtii statuksen myötä pinnalle nousevista asioista.

Seuran sisällä arkitekemisessä status näkyy myös luonnollisesti. Lempäälän Hopeasompa-tapahtumasta vastaavan Niemelän mukaan asema helpottaa, selkeyttää ja rikastuttaa seuratoimijan arkea.

“Toivottavasti tämä näkyy myös harrastajasta kilpahiihtäjään”, Niemelä lisää.

Hopeasompa on LeKille “tärkeä osa seuratoiminnan kehitystä”

Lempäälän Kisa järjestää ensi kevättalvella Hopeasompa-tapahtuman. Niemelän mukaan tämä on tärkeä osa seuratoiminnan kehitystä.

“Hoppareiden järjestäminen on iso ponnistus seuralle ja organisaatiolle, jonka koemme olevan tärkeä osa seuratoiminnan kehityksessä”, tapahtumavastaava avaa, ja jatkaa:

“Tavoitteenamme on saada mukaan lisää toimijoita ja parantaa näin yhteistoimintatapoja. Kaiken tämän lisäksi myös rakkaan lajimme aseman kohotus sekä kunnassa, että myöskin piirissä on tavoitteenamme.”

Järjestelyt Lempäälässä ovat Niemelän mukaan hyvässä vaiheessa. Ratoja parannetaan kesän aikana, jonka lisäksi järjestäjät alkavat paneutumaan yksityskohtaisempiin suunnitelmiin. Majoituskartoitus on puolestaan yksi harvoista haasteellisista asioista Hopeasomman ympärillä, sillä Lempäälässä ei omaa majoituskapasiteettiä runsain mitoin ole.

“Hakkarissa (Lempäälän urheilupyhättö) on moni asia rakennettava erikseen näitä kisoja varten, mutta valmistelut etenevät hyvässä aikataulussa”, Niemelä kertoo.

“Olemme huomioineet näissä neuvotteluissa sen, että ihan kaikille ei välttämättä ole itsestään selvää järkevät logistiset yhteydet tai suksien voitelumahdollisuudet”, tapahtumavastaava jatkaa majoitusasiasta.

Lempäälässä huomioidaan myös kärjen takana tulevat hiihtäjät

Ville Niemelän mukaan ensi vuoden Hopeasommassa tärkein asia on laatu. Tapahtumasta pyritään luomaan kisat, jotka nuoret urheilijat muistavat myös kiikkustuolissa iäkkäämpänä.

“Tavoitteenamme on huomioida ne myös ne kilpailijat, jotka eivät välttämättä kärkisijoista kamppaile. Tärkein, eli laadukkaat kilpailut, ovat prioriteetti numero yksi”, Niemelä päättää.

Majoitusinformaatio löytyy tämän linkin takaa

Kuvassa Hilla Niemelä, Heidi Haapalehto, Hetta Niemelä ja Ville Niemelä. Heidi Haapalehto on JuniorSKiTeamin (JST) vetäjä, joka on Sinettitoiminnassa veturi.