5.10.2020← Takaisin

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuosikokous 29.9.2020

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n perinteinen ohjelmallinen vuositapaaminen ja vuosikokous Jyväskylän Laajavuoressa peruuntuivat huhtikuussa koronapandemian vuoksi. Johtokunnan kokous ja vuosikokous pidettiin ilman ohjelmaa Scandic Laajavuoressa 29.9.2020.

Keski-Suomen kokousviikolla pahentuneen koronatilanteen vuoksi vuosikokous pidettiin kahdeksan hengen voimin. Vuosikokous hyväksyi kuusi uutta jäsentä.

Kokous kunnioitti hiljaisella hetkellä vuosikokousten välillä edesmenneiden kymmenen jäsenen muistoa.

Puheenjohtajana jatkaa Pekka Toivonen ja varapuheenjohtajana Matti Niemi. Johtokunnassa jatkavat Erkki Jääskeläinen, Timo Mäkelä ja Senja Nuolikivi. Sihteerinä toimii Matti Harju ja rahastonhoitajana Markku Tunturi.

Ohjelmallinen vuosikokoustapahtuma pyritään järjestämään 22.–23.4.2021 Laajavuoressa. Tapaamisen muisteluteemoina ovat ensi vuonna edelleen Naganon olympiakisat 1998 ja Ramsaun MM-hiihdot 1999 sekä MM-ampumahiihto- ja parakisat noina vuosina.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:llä on Hiihtoliiton eri lajiryhmistä, ampumahiihtäjistä ja paralympiahiihtäjistä noin 145 jäsentä, jotka ovat kansainvälisen tason toiminnassa mukana olleita kilpailijoita, valmentajia tai hiihtojohtajia. Uusia jäseniä voi esittää kirjallisesti sihteerille vuosikokouksen alla olevaan johtokunnan kokoukseen mennessä.

Vuosikokouksessa käsitellään sääntöjen mukaiset asiat.

Teksti ja valokuvat: Matti Harju

Kuva 1: Vuosikokouksessa Laajavuoressa 29.9.2020 puheenjohtaja Pekka Toivonen (vas.), Timo Mäkelä, Matti Niemi, Heikki Rusko, Markku Tunturi, Alpo Peltola ja Erkki Jääskeläinen.

Kuva 2: Vuosikokouksessa noudatettiin turvavälejä. Puheenjohtaja Pekka Toivonen oli varustautunut maskilla kokouspäivään Jyväskylän suosituksen mukaisesti.