18.5.2013← Takaisin

Vuori valittiin Suomen Hiihtoliiton uudeksi puheenjohtajaksi

Suomen Hiihtoliitto sai lauantaina Seinäjoella uuden puheenjohtajan. Neljä vuotta tehtävää hoitanut Matti Sundberg ei enää asettunut ehdolle. Seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi valittiin Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuusto valitsi lauantaina Seinäjoella puheenjohtajaksi Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuoren. Vuori sai annetusta neljästäkymmenestä äänestä 30 ääntä. Hänen vastaehdokkaansa, Tampereen teknillisen yliopiston professori Lauri Kettunen sai kymmenen ääntä.

Vastavalittu, kesäkuun alussa puheenjohtajana aloittava Vuori kiitti neljä vuotta tehtäviä hoitanutta vuorineuvos Matti Sundbergia hyvin tehdystä työstä sekä liiton talouden kuntoon saattamisesta.
- Kiitos Matti Sundbergin ja tiimin saimme Lahden MM-kisat 2017 ja sitä ennen on kahdet arvokisat. Meillä ei ole varaa yhteenkään ylimääräiseen riitaan.
Vuori nosti yhdeksi keskeisimmäksi tavoitteeksi yhteistyön lisäämisen ja sitä kautta Hiihtoliiton maineen ja imagon palauttamisen. Toinen tavoite on perinteiden kunnioittaminen.
-­ Lähden rakentamaan lumilajien tuoteperhettä, sillä meidän tuote ei ole kunnossa. En voi tehdä sitä yksin, tarvitsen siinä apua, Vuori kertoo.
-­ Korostan tiimityötä ja avoimuutta. Haluan, että vastuuta jaetaan niille ihmisille, jotka ovat juuri niissä tehtävissä parhaita. Tämä on tahtotilani ja toiveeni.
-­ Yhdessä mennään, yhdessä voitetaan tai yhdessä kaadutaan.