29.6.2016← Takaisin

Urheiluakatemian ensimmäiset stipendiaatit valittu

Vuokatti-Ruka Urheiluakatemia on perustanut stipendijärjestelmän, jolla tuetaan taloudellisesti lahjakkaiden urheilijoiden toimintaedellytyksiä yhdistää tavoitteellinen urheileminen ja menestyksellinen opiskelu. Stipendirahaston varat ohjataan suoraan stipendin saajan arjen tukemiseen esimerkiksi asumis- tai ruokailutuen muodossa.

”Tulevaisuuden menestysreseptiksi olemme valinneet entistä kokonaisvaltaisemman huolenpidon nuorta urheilijaa kohtaan. Ammattimaisen valmennuksen ja laadukkaan opetuksen lisäksi panostamme arjen tukitoimiin jatkuvan parantamisen periaatteella. Huipputulokset mahdollistuvat ainoastaan turvallisessa, viihtyisässä ja urheilua henkivässä miljöössä,” akatemiajohtaja Janne Vuorinen kertoo.

Urheiluakatemia jakaa stipendejä vuosittain päälajeissaan. Lajien stipendit on nimetty akatemian läpikäyneiden huippu-urheilijoiden mukaan. Ensimmäisenä vuonna jaetaan vuoden majoituksen ja ruokailut (puolihoito) kattavia stipendejä maastohiihdossa ja lumilautailussa. Lisäksi jaetaan vuoden ruokailut kattavia päivällisruokailu -stipendejä yhteensä neljä kappaletta ampumahiihdossa ja pesäpallossa.

Ensimmäiset stipendit jaettiin tänään 29. kesäkuuta Vuokatissa. Kerttu Niskanen -stipendin on saanut maastohiihtäjä Anita Korva, Iivo Niskanen -stipendin maastohiihtäjä Lauri Mannila, Peetu Piiroinen -stipendin puolestaan sai lumilautailija Rene Rinnekangas. Vuoden päivällisruokailu -stipendit saivat ampumahiihtäjät Jenni Keränen ja Tuomas Harjula, sekä pesäpalloilijat Sara-Ella Kemppainen ja Tommi Angervisto.

Stipendijärjestelmän viralliset kumppanit kaudella 2016-2017 ovat Vuokatin Urheiluopisto, Vuokatinrinteet, Break Sokos Hotel Vuokatti ja Kainuun OP-liitto.

Lähde: Vuokatti-Ruka Urheiluakatemia

Kuvassa Lauri Mannila, Rene Rinnekangas ja Anita Korva, takarivissä kumppaniyritysten edustajat. (Kuva: Heidi Lehikoinen)