19.2.2004← Takaisin

Suomalaisten uudet mäkipuvut kiinnostavat

Lentomäen MM-kisojen alla Suomen mäkihyppymaajoukkueen "salaiseksi aseeksi" määritelty uusi hyppypuku on herättänyt kovasti uteliaisuutta muissa joukkueissa ja mediassa. Salaisuus ei kuitenkaan paljastunut vielä tänään, kun hyppäämään ei päästy.

Planican kauniin keväinen päivä muuttui yön aikana valkoiseksi, ja kukkivat kevätesikot saivat ylleen muutaman sentin lumipeitteen. Kun mukaan tuli vielä aina kuuteen metriin sekunnissa puhaltanut tuuli, jouduttiin torstaille suunnitellut kaksi harjoituskierrosta ja karsinta peruuttamaan.

Odotteluun ja siirtoihin tottunut mäkiporukka suhtautui tilanteeseen rauhallisesti. Suomalaiset lähtivät kisapaikalta hotellille ja iltapäivällä salille. "Huomenna hypätään", uskovat pojat.

Uuden ohjelman mukaan perjantaina paikallista aikaa klo 9 hypätään koekierros. Koska MM-kisoissa kutakin maata voi edustaa ainoastaan neljä hyppääjää, joudutaan yksi paikalla olevista suomalaisista karsimaan koekierroksen jälkeen. "Ylimääräiseksi" jäävä hyppääjä pystyy pitämään tuntumaa yllä koehyppääjänä ja on näin edelleen mahdollinen jäsen edustamaan Suomea sunnuntaina hypättävässä joukkuekilpailussa.