21.11.2011← Takaisin

Ruka - Nordic Opening 25.-27.11., joukkueet nimetty

Rukalla Nordic Openingissa hiihdetään tänä vuonna Mini Tour: 3 päivää, 3 osakilpailua, 350 MC-pistettä, ratkaisu sunnuntain takaa-ajokilpailussa. Perjantaina 25.11. ohjelmassa on sprintti (p), lauantaina 26.11. naisilla 5 km (v) ja miehillä 10 km (v). Mini Tour huipentuu sunnuntaina 27.11. takaa-ajoihin, naiset 10 km (p) ja miehet 15 km (p). Perjantaina ja lauantaina voittajille jaossa 50 MC -pistettä, sunnuntain takaa-ajossa voittajille 200 pistettä, jonka lisäksi sunnuntain nopeimmille hiihtäjille 50 MC –pistettä.

Päävalmentaja Magnar Dalen on nimennyt Rukalle Nordic Opening / Mini Tour – viikonlopulle joukkueet. Maailmancup-kiintiöiden osalta naisten ja miesten joukkueissa on 8 urheilijaa, jonka lisäksi kansalliseen ryhmään on nimetty 5 urheilijaa naisissa sekä miehissä.

Päävalmentajan nimeämät joukkueet:

Naiset:
    Krista Lähteenmäki, Riikka Sarasoja-Lilja, Riitta-Liisa Roponen, Aino-Kaisa Saarinen, Laura Ahervo, Kerttu Niskanen, Anne Kyllönen ja Mona-Lisa Malvalehto

Miehet:
     Matti Heikkinen, Ville Nousiainen, Lari Lehtonen, Sami Jauhojärvi, Tero Similä, Anssi Pentsinen, Ari Luusua ja Martti Jylhä

Naisten kansallinen ryhmä: Ann-Mary Ähtävä, Marjaana Pitkänen, Maria Grundvall, Tanja Kauppinen ja Maija Hakala. Varalle lisäksi nimetty Anne Mäkinen ja Susanna Saapunki.

Miesten kansallinen ryhmä: Jussi Simula, Juha-Matti Mikkolainen, Matias Strandvall, Lasse Paakkonen ja Mikko Koutaniemi. Varalle lisäksi nimetty Teemu Härkönen ja Kari Varis.

- Joukkueiden nimeäminen Rukalle oli naisten joukkueiden osalta hiukan helpompi kuin miesten joukkueiden, miehissä oli varsinkin kansallisen ryhmän osalta tiukka kilpailu. kertoo päävalmentaja Magnar Dalen.

Lisätietoja:

Suomen Maastohiihto ry