3.2.2014← Takaisin

Puijon jälkeen Lasten Mäkiviikko hyppää Kuusamoon

• Kuva: Ville Kantee

Viime viikolla alakoululaisten talviliikuntatapahtuma Lasten Mäkiviikko vietiin läpi lähes 400 lapsen voimin Kuopion Puijolla. Kova pakkanen puraisi perjantain joukkoja hieman pienemmiksi, mutta rohkeita kotkanpoikasia nähtiin hiihtomaassa aamupäivän aikana.

Kuopion Puijolta Lasten Mäkiviikko siirtyy seuraavaksi Kuusamoon. Kuusamon Erä-Veikkojen ja Hiihtoliiton organisoimaan Lasten Mäkiviikko -tapahtumaan on etukäteen ilmoittautunut yhteensä reilut 550 lasta. Viikolla 6 Erä-Veikkojen hiihtomaalla tullaan näkemään lasten iloista urheilun riemua tiistaista perjantaihin (4.2.-7.2.).

"Kuusamossa koulut ovat lähteneet erittäin hyvin mukaan ja osallistujamäärät ovat yllättäneet positiivisesti. Kiertue on tähän mennessä toteutettu jo kolmella paikkakunnalla ja palaute lapsilta ja opettajilta on ollut positiivista. Kuopiossa pelkäsimme, että pakkaslukemat vähentävät osallistujia, mutta lapset osoittivat, että pakkanen on vain vaatetuskysymys", kommentoi mäkiviikkokoordinaattori Sanni Kivipelto.

Lasten Mäkiviikon aikataulu Kuusamosta eteenpäin:
Vko 6, 4.-7.2.2014 KUUSAMO
Vko 7, 11.-12.2.2014 ISO-SYÖTE
Vko 7, 13.-14.2.2014 TAIVALKOSKI
Vko 8, 18.-21.2.2014 ROVANIEMI
Vko 10, 4.-7.3.2014 TAMPERE
Vko 11, 1.-14.3.2014 LAHTI

****

Lasten Mäkiviikko on Suomen Hiihtoliiton ja hiihtoseurojen yhdessä järjestämä kiertue mäkihypyn ja yhdistetyn juniorityön tukemiseksi. Mäkiviikkotapahtuma on tarkoitettu alakoulujen oppilaille sekä päiväkotien lapsille. Mäkiviikolla lapset pääsevät kiertuepäivien aikana tutustumaan lumilajeihin ja saavat positiivisen kokemuksen liikunnan parissa. Päiväkohtaiset ohjelmat toteutetaan yhdessä paikallisten mäki- ja hiihtoseurojen kanssa.
Mäkiviikon mahdollistavat Berner Oy:n LV-tuotesarja ja Lidl Suomi Ky.

Pysy mukana lennossa ja ladulla: