6.10.2014← Takaisin

Pitkäaikainen alppihiihtovaikuttaja Seppo Heikkala menehtyi viikonloppuna kotiseudullaan Kuusamossa

Alppihiihtovaikuttaja ja pitkäaikainen TD ja tuomari, kuusamolainen Seppo Heikkala menehtyi viime viikonloppuna kotiseudullaan. Heikkala kuului Ski Sport Finlandin TD- ja tuomaritoimikuntaan sekä hän oli jäsenenä Kansainvälisen Hiihtoliiton FIS:n rinneluokittelukomiteoissa.

Heikkala syntyi Kuusamossa 25.11.1949 ja siviiliammatissa hän toimi luokanopettajana ja koulunjohtajana vuoteen 2009 saakka. Alppihiihtoharrastuksen lisäksi hänet tavattiin usein myös hiihdonopetustehtävissä Rukan Hiihtokoulussa sekä metsästämässä. Yhdistystoiminnassa Heikkala oli mukana palo- ja pelastustoimessa ja reserviupseereissa.

Vuonna 2013 Heikkalalle myönettiin toisena alppihiihtovaikuttajana Suomen Hiihtoliiton 29. Hannu Koskivuori -mitali tunnustuksena pitkäaikaisesta työstä hiihtolajien hyväksi.

Hannu Koskivuori -mitalin lisäksi Heikkala on palkittu Suomen Liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitalilla kullatuilla risteillä 1996, Suomen Liikuntakulttuurin ja urheilun ansioristillä 2006, Itävallan hiihdonopettajaliiton SSBSV:n ansiomitalilla 2006, Suomen Reserviupseeriliiton pronssinen ansiomitalilla 1995, Suomen Reserviupseeriliiton hopeisella ansiomitalilla 2005, Maanpuolustusmitalilla 2010 ja Suomen Kuntaliiton kultaisella ansiomerkillä 2008.

Viime viikolla Heikkala oli mukana FIS:n syyskokouksessa Zürichissä ja hän on ollut mukana valmistelemassa Ski Sport Finlandin kilpailuohjeita ja erityisesti sääntöjä kaudelle 2014 - 2015. Kovan talkootyöntekijän poismeno aiheuttaa loven miehitykseen, mutta työ jatkuu ja Sepon oppeja hyödynnetään myös jatkossa.