19.2.2010← Takaisin

Nuoret hiihtäjät valtaavat Paloheinän ladut Hopeasompa-loppukilpailussa

Helsingin Paloheinässä sivakoidaan viikonloppuna puhtaasti ja reilusti, kun noin tuhat nuorta hiihtäjää ympäri Suomea osallistuu Hopeasompa-kilpailuun. Puhtaasti paras -ohjelma on mukana tapahtumassa innostamassa nuoria puhtaasti parhaisiin suorituksiin.

Hopeasompa on nuorten hiihtäjien suurin kilpailu- ja harrastusjärjestelmä Suomessa. Hiihtoseurat järjestävät Hopeasompa-hiihtokouluja, joissa nuoret pääsevät kehittymään monipuolisesti urheilijoina. Talven aikana 12-16-vuotiaat hiihtäjät ovat mitelleet voimiaan alueellisissa kilpailuissa, ja Paloheinässä ratkaistaan nyt koko Suomen Hopeasompa-mestaruudet. Hopeasompa-loppukilpailun järjestää Pakilan Veto.

Puhtaasti paras -ohjelman esittelypiste on Paloheinässä paikalla lauantaina 20.2. ja sunnuntaina 21.2. kello 9-14. ADT jakaa esittelypisteessä tietoa puhtaasta urheilusta ja haastaa hiihtäjät ja hiihdon ystävät allekirjoittamaan suurvetoomuksen puhtaan urheilun puolesta.

Puhtaasti paras -ohjelma käynnistettiin toukokuussa 2008. Ohjelma kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT haluaa nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen. Ohjelma haastaa urheilua seuraavat suomalaiset, urheilujärjestöt, urheilijan lähipiirin ja urheilijat mukaan reiluun peliin.

Lisätietoja:
Susanna Sokka