18.5.2018← Takaisin

Martti Uusitalolle jatkokausi FIS Councilissa

Martti Uusitalo on valittu jäseneksi jatkokaudelle vuoteen 2020 saakka Kansainvälisen hiihtoliiton ylimpään toimielimeen, FIS Counciliin. Kongressi vahvisti edustajat kokouksessaan tänään perjantaina.

Alppihiihtotaustan omaava Uusitalo on tyytyväinen jatkokaudesta. Kokemuksen avulla vaikutusmahdollisuudet tulevina vuosina kasvavat.

”Olen tyytyväinen valinnastani ja kiitollinen saamastani luottamuksesta. Menneiden neljän vuoden aikana olen päässyt hyvin sisään toimintatapoihin ja verkostoihin. Alppiasiat ovat tietysti itselle luontevia ja tuttuja, mutta etenkin pohjoismaisten lajien tuntemus on lisääntynyt ja kasvaa edelleen”, pohti Uusitalo Kreikan Costa Navarinossa.

Vaikka jatkopesti on vielä tuore, on Uusitalolla jo käsitystä tulevista asioista Councilissa.

”Tulevan kauden tärkeimmät asiat ovat sukupuolten tasa-arvo ja FIS:n governance-uudistus. Ihan vielä ei ole tiedossa, mihin sisäisiin työryhmiin minut valitaan, ja mitä alan itse konkreettisesti tekemään”, jatkaa Uusitalo.

Uusitalon lisäksi suomalaisia on ehdolla mainonnan, viestinnän ja lääketieteellisen komiteoiden jäseniksi sekä alppihiihdon, freestylen, maastohiihdon, mäkihypyn, yhdistetyn ja lumilautailun alakomiteoihin.

Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Markku Haapasalmi on niin ikään tyytyväinen Martti Uusitalon saatua jatkokauden Councilissa.

”Jatkuvuutta tarvitaan ja Martilla on vahva kokemus lumilajeista ja nyt jo Kansainvälisen hiihtoliiton toimintatavoista. Council on tärkein foorumi, jossa voi kansainvälisesti vaikuttaa hiihtolajien kehitykseen. Olemme ylpeitä, että meillä on tarjota osaava ja aktiivinen ihminen tähän luottamustoimeen”, toteaa Haapasalmi.

Hiihtolajien tulevaisuuden menestysmittareita ovat Hiihtoliitossa niin urheilu kuin taustavaikuttaminen.

”Haluamme olla vahvoja urheilumenestyksessä, mutta myös taustavaikuttamisessa. Siitä syystä niin Council- kuin myös komiteaedustukset ovat meille tärkeitä”, lopettaa Haapasalmi.

Komiteavalinnoista tiedotetaan viimeistään lauantaina, kun valittu council on käsitellyt kaikki valinnat.

www.hiihtoliitto.fi

Hiihtoliitto LinkedIn