5.11.2015← Takaisin

Marjo Matikainen-Kallström Suomen Hiihtourheilun kannatussäätiön hallitukseen

Marjo Matikainen-Kallström (Dipl.ins, eMBA) on valittu uutena jäsenenä Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiön hallitukseen Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmalan tilalle. Hiihtoliiton johtokunnan nimeämä Matikainen-Kallström aloittaa säätiön hallituksessa 1.1.2016 alkaen.

Säätiön puheenjohtajana jatkaa Arttu Lappi ja varapuheenjohtajana Anders Lindahl sekä jäseninä Hannu Lignell ja Arto Peltokorpi.

Vuonna 1995 perustetun Suomen Hiihtourheilun Kannatusäätiön tarkoituksena on tukea taloudellisesti Suomen hiihtourheilua valmentautumisessa ja muissa hiihtourheilun kehittämiseen liittyvissä toiminnoissa sekä tukea suomalaisia hiihtolajien urheilijoita heidän aktiiviuransa aikana ja sen jälkeen.

Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiössä toimii Valmennusrahasto ja Urheilijarahasto.

Säätiö tekee yhteistyötä muiden urheilijarahastojen kanssa ja järjestää perustoimintojensa lisäksi informatiivisia seminaareja talouteen ja taloudenpitoon liittyen. Syksyn 2015 seminaari ”Urheilijoiden talous ja taloudenhoitokeinot” keräsi 30 kuuntelijaa Valo-talolle lokakuussa ja yli 50 seurasi sitä webinaarina. Seminaarissa puhuivat Arttu Lappi Fondia Oy:stä ja Hannu Lignell Fiscales Oy:stä.
Seminaari on tallennettu ja sen puheenvuorot ovat katsottavissa http://www.sport.fi/videot.