15.3.2011← Takaisin

Mäkijoukkueen teknikko Gerhard Hofer ei jatka tehtävässään

Suomen mäkijoukkueen teknikkona tämän kauden toiminut itävaltalainen Gerhard Hofer ei jatka Suomen joukkueessa.

Gerhard Hofer toteaa yhteistyövuoteen kuuluneen paljon hyviä hetkiä ja erityisesti Matti Hautamäen kanssa tehty yhteistyö välinekehityksessä saa häneltä kiitosta.
    - Minulla on ollut hienoja hetkiä joukkueen kanssa monella tasolla muun muassa kaksoisvoitto Kuopion maailmancupissa. Erityisesti haluan sanoa, että Matti Hautamäen kanssa yhteistyö oli erinomaista. Välinekehitykseen tarvitaan avointa mieltä ja uudistushalukkuutta ja sitä Matilla on ollut esimerkillisesti, Hofer toteaa.
    - Syy miksi en jatka Suomen joukkueessa on se, että olen saanut toisen niin hyvän työtarjouksen, etten siitä halunnut kieltäytyä, kertoo Hofer päätöksensä taustoista.

Suomen mäkijoukkueen päävalmentaja Pekka Niemelä on ollut tyytyväinen Hoferin työpanokseen.
    - Gerhard Hoferin panos välinepuolella oli hyvä. Saimme häneltä hyvää ajatustenvaihtoa niin suksien, siteiden, monojen kuin pukujenkin osalle. Maajoukkueemme palasi kilpailukykyiseksi välineasioissa ja taas toisaalta silmät aukesi niiden merkitykselle kasvavassa kilpailussa. Välinekehitysprojekti on aloitettu ja sitä jatketaan, toteaa Niemelä.

Finnjumping ry:n puheenjohtaja Ilkka Tiilikainentoteaa joukkueiden henkilöstön ratkeavan lähiviikkojen aikana.
    - Hyvässä ja rakentavassa hengessä keskusteltiin, mutta Hofer teki oman päätöksensä siirtyä uusiin tehtäviin. Lähtökohtana on jatkaa tästä eteenpäin kotimaisin voimin ja päivitämme mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueiden henkilöstön kokoonpanoa maalis-huhtikuun aikana, kertoo Tiilikainen lopuksi jatkosuunnitelmista.