30.10.2014← Takaisin

Mäkihypyn ja maastohiihdon maajoukkueet mukana Ski Expossa

• www.syote.fi
  • www.topsport.fi

Pohjoismaisten lajien edustus ja ohjelmallinen tarjonta Suomen maajoukkueiden sekä joukkueiden yhteistyökumppaneiden osalta Ski Expo messuilla viikonloppuna 31.10-2.11.2014 on mielenkiintoista ja runsasta. Messuilla julkistetaan mäkihypyn miesten maailmancupin avauskilpailun joukkuekokoonpano sekä hypätään kauden ensimmäinen minimäkikilpailu Iso-Syötteen messuosastolla. Maastohiihdon maajoukkue-edustusta on tavattavissa TOPSPORTin osastolla sekä perjantain että lauantain aikana.

Lumi ja hiihtolajit ovat vahvasti esillä ensi viikon Ski Expo messuilla, kun mäkihypyn ja maastohiihdon joukkueet edustavat lajejaan yhteistyökumppaneidensa osastoilla 31.10-2.11.2014 välisenä aikana.

Perjantaina 31.10.2014 Ski Expossa Hiihtokeskus Iso-Syötteen osastolla (6K89) ovat paikalla mäkihypyn miesten a-maajoukkueen edustajat Janne Ahonen, Lauri Asikainen, Ville Larinto, Olli Muotka,  haastajaryhmän Sami Niemi ja päävalmentaja Jani Klinga.
Naisten A-maajoukkueesta paikalle saapuvat Julia Kykkänen, Susanna Forsström ja päävalmentaja Kimmo Kykkänen.

Tilaisuuden aluksi Hiihtokeskusalueen lavalla keskustellaan urheilun yhteistyökumppanuuksista. Keskustelussa ovat mukana mäkihyppääjä Janne Ahonen, hiihtokeskus Iso-Syötteen Jorma Terentjeff, Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori ja Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Kojonkoski. Paneelikeskustelutilaisuus alkaa hiihtokeskusalueen lavalla klo 14:00. Paneelikeskustelun jälkeen tilaisuudessa julkistetaan joukkue miesten maailmancupin avauskisaan Saksan Klingenthaliin 21.-23.11.
Naisten maailmancup käynnistyy Norjan Lillehammerissa 5.12.

Joukkuekokoonpanon julkistamisen yhteydessä hypätään Minimäkimies Tourin avauskisa!

Maastohiihdon joukkue ja laji ovat edustettuina sekä nykyisten että entisten legendojen voimin TOPSPORTin osastolla (6k101). Osastolla messuvieras pääsee tutustumaan myös Suomen joukkueen huoltorekkaan, joka kiertää maailmancupia joukkueen reitin mukaisesti kauden aikana.
Perjantaina 31.10.2014 nykyiset lajin huiput, taustavoimat ja maajoukkueen edustushiihtäjät tapaa TOPSPORTin osastolla iltapäivästä lähtien seuraavan aikataulun mukaisesti:
klo 15-15:30 Olympiavoittaja Sami Jauhojärvi
klo 16:00-16:30 Ari Luusua, A-maajoukkueen haastajaryhmästä
klo 16:30-17:00 Olympiamitalisti Aino-Kaisa Saarinen
klo 17:30-18:00 Suomen Maastohiihtojoukkueen suksihuoltaja Hannu Hovila

Lauantaina 1.11 TOPSPORTin osastolle saapuu lajin sekä nykyisiä että entisiä vaikuttajia ja huippuja:
klo 11.30 Suomen Hiihtoliitto ry:n puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori
klo 12.00 Hiihtomaajoukkueen huoltopäällikkö Matti Haavisto
klo 12.30 Harri Kirvesniemi
klo 13.00 Samppa Lajunen
klo 13.30 Juha Mieto

Tämän ja muun messukattauksen lisäksi hiihtolajien kuulumisia myös radioaaltojen kautta perjantaina 31.10 klo 18-21 välisenä aikana:
Radio Novan suorassa lähetyksessä "Suuri Hiihtoilta" mukana vieraina mm. Aino-Kaisa Saarinen, klo 18:00 ja mäkijoukkueen päävalmentaja Jani Klinga klo 19:30.