11.4.2012← Takaisin

Maastohiihdon Suomen Cup -voittajat ratkeavat Rukalla

Maastohiihdon kotimainen kilpailukausi päättyy tulevana viikonloppuna Kuusamon Rukalle Suomen Cup -finaaleihin. Lauantain finaaliohjelmassa ovat naisten 3 x 5 km ja miesten 3 x 10 km viestit perinteisellä hiihtotavalla. Naisten viesticupin kokonaiskisan voittoon on vielä mahdollisuudet Hämeenlinnan Hiihtoseuralla, Vieremän Koitolla ja Oulun Hiihtoseuralla. Miesten viesticupin mestaruus ratkeaa Vuokatti Ski Teamin ja Jämsänkosken Ilveksen välillä.

Sunnuntain henkilökohtaiset finaalit hiihdetään vapaalla hiihtotavalla yhteislähtöinä. Naisilla matkana 10 km ja miehillä 20 km. Naisten henkilökohtaisesta mestaruudesta taistelevat Kerttu Niskanen, Anne Kyllönen ja Laura Ahervo. Miesten mestaruus on tarjolla vielä viidelle hiihtäjälle. Vuokatin Sami Jauhojärvellä ja Mikko Koutaniemellä, Jämsänkosken Jussi Simulalla ja Anssi Pentsisellä sekä tuoreella 50 km:n Suomen-mestarilla Kankaanpään Ristomatti Hakolalla on mahdollisuudet kokonaisvoittoon. Maajoukkuehiihtäjistä Rukalla starttaavat kokonaiskisan voiton tavoittelijoiden lisäksi mm. Riitta-Liisa Roponen, Matti Heikkinen, Matias Strandvall, Lari Lehtonen, Martti Jylhä, Lasse Paakkonen ja Niklas Colliander.

Henkilökohtaisten sarjojen Suomen Cup -mestarit kuittaavat 5000 € ja viesticupin voittajajoukkueet 4000 € palkintorahaa.

YLE näyttää molemmat kisapäivät suorina lähetyksinä.

Viikonlopun yhteydessä Rukalla käydään myös ensimmäinen nuorten piiriviesti kuusihenkisin joukkuein sekä 49. Rukan Talvikisat.

Tiedustelut:

Suomen Cup, Race Director Hannu Koivusalo 050 407 7500
Nuorten piiriviesti, Henna Sivenius 0400 997 418

Rukan Talvikisat, Seppo Linjakumpu 0400 706 433

Media:

Suomen Maastohiihto ry, Jarkko Ruhanen 0400 152 712 tai jarkko.ruhanen@maastohiihto.fi

Maastohiihdon tiedotus - tiedotus@maastohiihto.fi