21.5.2010← Takaisin

Maastohiihdon A-maajoukkue nimetty

Suomen Maastohiihto ry:n hallitus nimesi yksimielisesti päävalmentaja Magnar Dalenin esityksestä maastohiihdon A-maajoukkueeseen 11 urheilijaa 21.5.2010.

Miehet:
    Matti Heikkinen
    Sami Jauhojärvi
    Ville Nousiainen
    Lasse Paakkonen
    Matias Strandvall

Naiset:
    Aino-Kaisa Saarinen
    Riitta-Liisa Roponen
    Riikka Sarasoja
    Kerttu Niskanen
    Krista Lähteenmäki
    Pirjo Muranen

Tällä hetkellä A-maajoukkueen koko on yksitoista (11) urheilijaa. Suomen Maastohiihto ry:n hallitus päätti kokouksessaan myös, että mikäli huippu-urheilun resursseja saadaan kasvatettua, on tätä kautta mahdollista päästä vielä nimeämään lisää urheilijoita A-maajoukkueen kokoonpanoon. Mikäli täydennyksiä A-maajoukkueeseen vielä tulee, julkaistaan näiden urheilijoiden nimet viimeistään elokuussa.

B-maajoukkueen sekä nuorten MM-ryhmien urheilijavalinnat julkistetaan ensi viikon aikana.

Päävalmentaja Magnar Dalen lähtee luottavaisin mielin tulevaan kauteen

-Vahvimmat urheilijat ovat nyt joukkueessa ja me annamme heille mahdollisuudet parhaalla mahdollisella tavalla valmistautua maailmancup-, Tour de Ski ja Holmenkollenin 2011 maailmanmestaruuskisoihin, kertoo Dalen.

- Korkeanpaikanharjoittelu yhdessä lisätyn ylämäkiharjoittelun kanssa on päätavoitteemme tänä vuonna. Kokonaisuudessaan A-maajoukkueella on korkeanpaikan leirejä viisi (5) kappaletta: elokuussa Silvaplana (SUI), syyskuussa Ramsau (AUT), lokakuussa Val se Nales (ITA), joulukuussa Davos (SUI) ja helmikuussa Seiser Alm (ITA).

- Odotamme myös uuden 2. valmentajamme Niclas Grönin panosta, hänen osaamisensa voimaharjoittelun, tekniikan, taktiikan, maksiminopeuden ja henkisen valmennuksen puolella on varmasti iso plussa joukkueellemme.

- Huippu-urheilijamme, kuten Saarinen, Roponen, Jauhojärvi ja Heikkinen - he ovat valmiita laittamaan kaiken peliin tulevalla kaudella ja tämä asia on henkisesti iso juttu kaikille joukkueessa mukana oleville. Meillä on myös uusia, erittäin lahjakkaita urheilijoita, kuten Niskanen, Lähteenmäki ja Paakkonen - näillä urheilijoilla oikealla harjoittelulla ja sparrauksella on mahdollisuus tuoda jo tulevalla kaudella kansainvälisiä kärkisijoituksia.

- Nyt suunnittelun ja puhumisen aika on ohi, on aika siirtyä tekemään kovaa työtä jotta päästään tekemään hyviä tuloksia kun lunta alkaa satamaan ja talvi taas koittaa.

Lisätietoja:

Suomen Maastohiihto ry