1.11.2018← Takaisin

Lumilajit Liikuttavat mukana GoExpo Winterissä - osastolla 6h90 paljon tekemistä!

Suomen Hiihtoliiton Lumilajit Liikuttavat -kokonaisuus on mukana GoExpo Winter messuilla 2.-4.11.2018 Helsingin Messukeskuksessa. Suomen Lumilautaliiton kanssa toteutetulla yhteisosastolla, 6h90, on paljon tekemistä, vaikka lunta ei paikan päällä olekaan.

Viikonlopun aikana messukävijät pääsevät tutustumaan Lasten Lumipäivät -kiertueen koordinaatio- sekä mäkihyppyrasteihin. Mäkeä hypätään K3-minimäestä ja valmentajana toimii lauantaina ja sunnuntaina Lahden Hiihtoseuran mäkihypyn tulevaisuuden lupaus, 15-vuotias Julia Tervahartiala. Messuosastolla voi myös tutustua erilaisiin lumilajikouluihin, joista kertomassa ovat pääkaupunkiseudun hiihtoseuran Pakilan Vedon seuraihmiset.

Erilaisiin lajikokeiluihin ja erityisesti talvilajien kokeilemiseen kannustava Lumilajit Liikuttavat -kokonaisuus haluaa tuoda lumella liikkumisen taidon jälleen suomalaisten ulottuville. Uusia ideoita ja kokemuksia kannattaa tulla hakemaan GoExpo Winter -tapahtumasta.

”Kaikkea kannattaa kokeilla, vain sillä tavalla itselle paras liikkumismuoto löytyy. Talvi- ja lumilajeja voi harrastaa pääkaupunkiseudulta pohjoiseen, lähes jokaisella paikkakunnalla tai ainakin lähiseudulla. Monet seurat tarjoavat myös maksuttomia tutustumiskertoja, joista saa hyviä vinkkejä harrastamiseen. Rohkeasti mukaan vaan kokeilemaan, monesti oma laji koukuttaa jo ensimmäisellä kerralla.  Lumilajeissa parasta on ulkona liikkuminen. Raitis ilma täydentää liikkumiskokemusta ja nostaa punan poskille. Lisäksi, vaikka lumilajeja pidetään talviharrastuksina, voi niitä harrastaa ympäri vuoden. Seuratoiminta on vilkasta ja ympärivuotista”, kertoo Hiihtoliiton Lumilajit Liikuttavat -koordinaattori ja seuratoiminnan kehittäjä Sandra Jutila.

Minimäen naapurissa voi testata lautailutaitojaan Lumilautaliiton Burton Riglet Parkissa Kids on Board -kiertueen taitavien ohjaajien opastuksella. Aktiviteettirastien lisäksi messuilla pääsee halaamaan rohkeaa Tuiskua, joka uskaltautuu ehkä temppuilemaan radoilla itsekin!

GoExpo Winter messut ovat avoinna perjantaina klo 12-20, lauantaina klo 10-19 ja sunnuntaina klo 10-17. Messuvierailun jälkeen on mielessä takuuvarmasti vain yksi asia, oispa talvi!