2.2.2017← Takaisin

Lasten Lumipäiviltä ideoita koulujen liikuntatunneille

Lasten Lumipäivät -kiertue pysähtyi tällä viikolla kolmella paikkakunnalla. Viikko starttasi Seinäjoelta, jonka jälkeen vuorossa olivat Ylivieska ja Haapajärvi.

Päivisin Lasten Lumipäivien tapahtuma-alueella vierailivat paikallisten koulujen oppilaat ja lisäksi kaikilla paikkakunnilla järjestettiin koko perheen avoin iltatapahtuma, jossa käytössä olivat samat vauhdikkaat ja lumiset rastit kuin päivätapahtumissa.

Haapajärven tapahtuman vastuuhenkilö Marita Seppälä kertoo, että positiivista palautetta tapahtumasta on tullut niin oppilailta, opettajilta kuin iltatapahtuman kävijöiltä.

”Monet ovat olleet aivan ihmeissään, että onpas iso ja hieno tapahtuma. Opettajat ovat myös kiitelleet, että tapahtumasta on saanut hyviä ideoita koulun liikuntatunneille, mikä on todella hienoa kuulla”, Seppälä kertoo.

Lasten Lumipäivien rasteina ovat suksicrossi, mäkihyppy ja erilaiset lumipelit ja tarkkuuspisteet. Lisäksi paikkakuntien iltatapahtumissa on mahdollisuus kokeilla ampumahiihdon ekoaseita. Haapajärvellä iltatapahtuma keräsi jopa 250 kävijää.

”Enimmäkseen meillä oli lapsiperheitä. Mukana oli myös koululaisia, jotka olivat jo aiemmin päivällä tutustuneet alueeseen. Kuten muillakin paikkakunnilla, meilläkin ekoaseet olivat todella suosittu juttu”, Seppälä kertoo.

Lasten Lumipäivät rakentuvat yhteistyöllä

Ylivieskassa tapahtuma järjestettiin nyt kolmannen kerran, mikä näkyi sekä järjestelyissä että iltatapahtuman kävijämäärässä.

”Yhteistyö paikallisten toimijoiden ja kaupungin kanssa on vahvistunut vuosi vuodelta. Kokemuksen myötä meidän on ollut myös helpompi saada talkoolaisia mukaan tapahtuman järjestämiseen. Iltatapahtuman kävijämäärät ovat kasvaneet vuosi vuodelta ja tänä vuonna ylsimme jo 350 kävijään”, Ylivieskan tapahtuman vastuuhenkilö Juha Torvikoski iloitsee.

Yhteistyö ei rajoitu vain paikallisiin toimijoihin. Ensi viikolla järjestettävien Kuusamon Lasten Lumipäivien vastuuhenkilö Pirjo Karjalainen oli Ylivieskalla käymässä. Torvikoski puolestaan teki lyhyen vierailun Haapajärven tapahtumassa.

”Kiva käydä katsomassa, miten tapahtuma toimii muualla. Näin saamme ideoita myös oman tapahtumamme parantamiseen. Tavoitteena on tietenkin, että meillä on jälleen ensi vuonna Lasten Lumipäivät ja saamme kasvatettua tapahtumaa entisestään”, Torvikoski kertoo.

Lasten Lumipäivät -kiertue jatkuu maanantaina Saarijärvellä. Katso koko kiertueaikataulu täältä.

Lisätietoja:
Juha Torvikoski, Ylivieskan tapahtuman vastuuhenkilö, p. 040 5478063
Marita Seppälä, Haapajärven tapahtuman vastuuhenkilö, p. 040 7604899
Lotta Lybeck, tiedottaja, Lasten Lumipäivät, lotta.lybeck@source.fi / p. 050 3052179

KUVA: Joel Nykter