5.8.2004← Takaisin

Kumparelaskijat testasivat trimaraanin vauhtia

Kumparelaskijat ehtivät ottaa hetken rennosti ennen lauantaina alkavaa vesileiriä Tshekin Stityssä. Thomas Johanssonin kipparoima trimaraani tarjosi joukkueen laskijoille, valmentajille ja vieraille kunnon kyytiä Helsingin vesillä.

Suomen kumparemaajoukkue aloittaa valmistautumisensa ensi kevään koti -MM-kilpailuihin leireilemällä Tshekin Stityssä sijaitsevassa vesihyppyripuistossa.
Osoite on sama vielä kuun vaihteessa, mutta sen jälkeen ohjelmassa on kolme lumileiriä Sveitsin jäätiköillä.
Osa laskijoista on kuitenkin ehtinyt jo aloittaa lumiharjoittelun, sillä Janne Lahtela, Sami Mustonen ja Lauri Lassila viettivät osan kesästä Kanadan Whistlerin rinteillä.
- Vielä ei kotikisojen paineet näy missään, mutta kun kausi alkaa, lähtee iso rumba päälle, arvioi joukkueen päävalmentaja Pekka Lehtikallio.
Joukkueen terveystilanne on tällä hetkellä varsin hyvä, myös keväällä nilkkansa murtanut Lauri Lassila on iskukunnossa.
- Nilkka on ok, etenkin silloin kun se on monossa, "Late" selvitti.
Hän on saanut nyt luvan täysipainoiseen harjoitteluun, sillä lääkäri Eero Hyvärisen mukaan Lassila ei pysty enää hajoittamaan nilkkaansa lihasvoimallaan.
- Liikelaajuus ei ole vielä täydellinen, mutta mitään ei ole vielä menetetty.
Kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n urheilijajäsenenä Lassila on ollut mukana muokkaamassa täksi kaudeksi tarkennettuja kumpareiden hyppysääntöjä. Uudet säännöt ovat selkeyttäneet huomattavasti sitä, miten selvästi laskijoiden kahden hypyn täytyy erota toisistaan. Palaute on ollut positiivista ja myös Late on ollut tyytyväinen.
- Näin olemme saaneet lajiin lisää näyttävyyttä ja miellekkyyttä sekä katsojille että urheilijoille harjoituksiin, Lassila uskoo.