9.2.2013← Takaisin

Kouvolan Hiihtoseura ja Seinäjoen Hiihtoseura miesten viestivoittajat Keuruulla

Kouvolan Hiihtoseura ja Seinäjoen Hiihtoseura veivät miesten 3x5 kilometrin viestimestaruudet Keuruulla. 18-vuotiaiden sarjassa Kouvolan Hiihtoseura nousi ankkuriosuudella kultamitalistiksi 8,1 sekunnin erolla Ounasvaaran Hiihtoseuraan. Imatran Urheilijat vei pronssin 38,2 sekuntia mestarin takana.

Seinäjoen Hiihtoseura ja Espoon Hiihtoseura kävivät 20-vuotiaiden voitosta tiukan loppukirikamppailun, jossa Seinäjoen ankkuri Joona Joensuu oli 0,7 sekuntia Espoon ankkuria Samuli Hurmetta edellä. Hyvinkään Hiihtäjät veivät pronssin Waltteri Vinkanharjun vahvan ankkuriosuuden ansiosta 5,4 sekuntia mestareille hävineenä.
”Yritin koko ajan ottaa Samulia kiinni. Onneksi sain loppusuoralla viimeisen voimanpyrähdyksen. Kesästä asti kulta on ollut meillä tavoitteena”, Joensuu sanoi.
Joensuu pääsi ankkuriosuudelle 11,7 sekuntia Hurmeen jälkeen.
”Yritin karkuun niin paljon kuin pystyin. En ole 12 vuoden kilpaurani aikana ollut näin puhki”, Hurme huokasi.
Espoon viestiä veivät ennen Joensuuta Antti Kartano ja  Juuso Mäkelä. Kartano aloitti hyvin ja toi joukkueen kärjessä vaihtoon.
”Oli hyvä ja järkevä hiihto. Säästin paukkuja loppuun”, Kartano sanoi.
Sairastellut Juuso Mäkelä sanoi saaneensa päivän kuntoon nähden kaiken mitä irti oli saatavissa. Espoon aloittaja Elmo Koivunen tuli vaihtoon neljäntenä.
”Hyvä pertsa. Lähdin ehkä pikkuisen liian ahneesti”, Koivunen sanoi.
Hyvinkään Vinkanharju lähti ankkuriosuudelle vasta 14:ntenä, mutta nousi komeasti kolmanneksi.
”Mitali oli meillä tavoitteena. En luovuttanut, vaan lähdin hiihtämään kovaa aikaa. Sitten ruvettiin huutamaan, että mitali on tarjolla. Sain siitä lisäpuhtia”, Vinkanharju sanoi.
Vuorinen nosti Kouvolan mestariksi

Kouvolan Hiihtoseura oli 18-vuotiaiden viestin ennakkosuosikkeja, sillä joukkueen kolmesta jäsenestä aloittaja Lauri Lepistö ja ankkuri Lauri Vuorinen on valittu edustamaan Suomea EYOF-kisoihin Romaniaan. Joukkueen kolmas jäsen oli Toomas Ristola.
”Säästeli vähän huomiselle. Sitten tuli huutoja, että voisi tehdä ratkaisuakin. En ollut paikkaa etukäteen miettinyt”, viestiporukan vuoksi seuraan tälle kaudelle vaihtanut Vuorinen sanoi.
Lepistö aloitti vahvasti, vaikka hänellä ei omien sanojensa mukaan ihan paras kulku lauantaina ollutkaan.
”Hiihto lähti ihan hyvin, mutta ensimmäiseen mäkeen suksi ei pitänyt, joten jäin vähän käsillä roikkumaan”, Lepistö sanoi.
Ounasvaaran Hiihtoseurakin nousi Markus Hietasen vahvalla ankkuriosuudella ohi keulassa lähteneen Imatran Urheilijoiden.
”Oli vähän kyttäilyä. Lauri pääsi sitten karkuun, yritin kyllä ajaa hänet vielä kiinni. Mitalia lähdimme hakemaan”, Hietanen sanoi.
Joukkueen kakkososuuden hiihtäjä Olli Ojanaho nosti joukkueen 10. sijalta kolmanneksi.
”Hiihto kulki ihan hyvin, mutta ohitettavaa oli paljon ja ladut kapeat”, Ojanaho sanoi.
Imatran Urheilijat oli pronssiin tyytyväinen
”Oli varmaan yksi elämäni parhaista hiihdoista”, avausosuuden hiihtäjä Mikko Kaskinen sanoi.
Sunnuntaina Keuruulla hiihdetään pitkät matkat vapaalla yhteislähdöllä.

Tulossivu: http://smnuoret.ski-keuruu.fi/smnuoret/tulospalv