29.1.2011← Takaisin

Kaksi suomalaista 20 parhaan joukkoon nuorten MM-yhdistetyssä

Mikke Leinonen ja Jussi Salo onnistuivat mukavasti nuorten MM-yhdistetyn toisessa kilpailussa Viron Otepäässä. Leinonen oli 15:s ja Salo 18:s. Kilpailun voitti Slovenian Marjan Jelenko, jolle Leinonen hävisi 1.44,4.

Suomalaisten kärkikaksikko oli hyvissä asetelmissa jo mäkiosuuden jälkeen, sillä Salo oli 13:s ja Leinonen 14:s.
”Positiivinen mieli jäi. Mäessä oli pikkuisen parempi hyppy (83,5 metriä) kuin ekassa kisassa, ei huono lähtötilanne. Hiihto oli vähän jännempi nyt, aika kovaa saa vetää kun puolet lyhyempi matka”, Leinonen sanoi.

”Hiihto tuntui paremmalta mitä viimeksi, mutta oli tosi vaikeantuntuista vieläkin. Ihan hyvä kisa kuitenkin”, Salo sanoi.

Muista suomalaista Ville Heikkinen oli 38:s ja Jesse Kaislavuo 52:s. Valmentaja Antti Kuisma oli kokonaispanokseen tyytyväinen, sillä nuorten suunta on jälleen hyvä.

”Hyvä maku tästä jäi. Nyt olemme eri lähtökohdissa mitä vuosi sitten, nyt on suunta löytynyt. Koko ajan olemme paremmin mukana. Olen tosi tyytyväinen. Tavoitteeni oli, että jos 20 joukkoon saa urheilijoita, voi olla tyytyväinen. Nyt oli jo kaksi, edellisessä kisassa yksi. Tyytyväinen olen”, Kuisma sanoi.

Sunnuntaina kilpaillaan joukkuekilpailu.