21.1.2010← Takaisin

Kaikki seurat mukana Suomen Maastohiihto ry:ssä

Kaikki Suomen yli 550 maastohiihtotoimintaa järjestävästä seurasta ovat mukana Suomen Maastohiihto ry:n jäseninä piirien kautta, kun Uudenmaan piirin jäsenhakemus tullaan hyväksymään Suomen Maastohiihto ry:n hallituksen kokouksessa Keuruulla 22. tammikuuta.

- Tämä on meille loistava selkänoja jatkaa Suomen Maastohiihto ry:n organisoitumista ja viedä uudistukset loppuun. On tärkeää, että kaikki seurat ovat mukana rakentamassa uutta maastohiihtoa. Suuri haaste tulee olemaan piiri- ja aluetoiminnan organisointi ja elvyttäminen, Suomen Maastohiihto ry:n puheenjohtaja Reijo Alakoski sanoo.

Hiihtoliiton puheenjohtaja Matti Sundberg pitää asiaa erittäin merkittävänä koko Suomen Hiihtoliiton uudistumisen kannalta.

- Voi hyvin sanoa, että koko prosessi on edennyt ennätysajassa. Maastohiihdon osalta kenttä aloitti muutoksen muutama kuukausi sitten ja nyt jo rivit ovat kunnossa. Uudistuminen selkeyttää toimintaa ja lisää tehokkuutta. Edellytykset tarttua käytännön toimiin ovat nyt kunnossa, Sundberg sanoo tyytyväisenä.