31.5.2013← Takaisin

Hiihtoliiton uusi luottamusjohto aloittaa huomenna

Suomen Hiihtoliiton uusi puheenjohtaja ja johtokunta aloittavat luottamustoimen hoitamisen 1. kesäkuuta 2013. Uusi luottamusjohto valittiin kaksi viikkoa sitten Seinäjoella. Puheenjohtajan lisäksi hallitukseen tuli erovuoroisten tilalle neljä uutta hallituksen jäsentä.

Hiihtoliiton uusi johtokunta aloittaa kesäkuun alussa yhtä aikaa uuden puheenjohtajan kanssa. Johtokuntaan nousee uusina maastohiihdon edustajina Markku Haapasalmi ja Timo Jaakkola. Alppilajien edustajat eivät muuttuneet. Mäkihyppy-yhdistetyn molemmat edustajat vaihtuivat, kun Jukka-Pekka Vuori valittiin Hiihtoliiton puheenjohtajaksi ja Mauri Haataja oli erovuorossa. Jukka Salmi ja Eero Kuusinen edustavat jatkossa Hiihtoliiton johtokunnassa mäkimiehiä.
    Uusi johtokunta valitsee kaksi varapuheenjohtajaa järjestymiskokouksessa kesäkuun aikana.

Hiihtoliiton puheenjohtajan tehtävät tämän päivän jälkeen lopettava vuorineuvos Matti Sundberg saavutti kahden kaksivuotiskautensa aikana itselleen asettamat tavoitteet. Sundbergin puheenjohtajuuden aikana liiton talous saatiin kuntoon ja Lahti sai järjestettäväkseen vuoden 2017 MM-kisat.

Uusi johtokunta 1.6.2013 alkaen

Jukka-Pekka Vuori