15.10.2004← Takaisin

Harri Syrjänen Suomen freestylemaajoukkueen jäseneksi

TV-kokki Harri Syrjänen on elämänsä kovimman liikuntahaasteen edessä. Hänet on nimitetty Suomen freestylemaajoukkueen harjoitusrinkiin.

TV-kokista tulee Rukan MM-kumpareiden lentävä Soppamies

Harrin tähtäin on sama kuin muunkin Suomen maajoukkueen: Rukan MM-kotikisat ensi maaliskuussa. Kumparelasku on eräs rinnelajien fyysisesti vaativimmista muodoista. Kilpailijoilta vaaditaan erinomaista kimmoisuutta, lihaskuntoa, suksitaitavuutta ja tasapainoa.

Syrjänen harjoittelee koko syksyn ja talven ajan maajoukkueen valmennuksessa. Hän aikoo MM-kisojen kumparalaskurinteessä voittaa ainakin kokkien sarjan.

- Elämässä täytyy ottaa haasteita. Saa nähdä miten tässä käy. Kyllä mä sieltä MM-rinteestä jotenkin alas tulen, vaikka viltti päällä ja paareissa, Harri tuumaa.

Syrjäsellä ei ole riittävästi kansainvälisiä FIS-pisteitä, jotta hän voisi osallistua MM-kisojen kumparelaskuun varsinaisessa kilpasarjassa. Harrin suoritus tullaan arvostelemaan MM-kilpailun ulkopuolella. TV-kokin ja Suomen maajoukkueen tempaus liittyy freestylen kumparelaskun tunnetuksi tekemiseen ja Rukan MM-kotikisojen ennakkomarkkinointiin. Syrjänen on jo aloittanut harjoittelun osallistumalla MM-kisoihin valmistautuvan Suomen maajoukkueen leireille. Tsekissä hän harjoitteli hyppyjä veteen olympiavoittaja Janne Lahtelan opastuksella.

Kokin kehittymistä MM-kumparelaskijaksi seurataan MTV3:n Elixir-sarjassa sunnuntaisin klo 11.

www.elixir.fi