21.1.2017← Takaisin

Nuorten SM-sprinttimitalit ratkottiin Äänekoskella

Lauantaina kilpailtiin nuorten SM-hiihtojen sprinttimestaruuksista Äänekoskella 18- ja 20-vuotiaiden sarjoissa. Tiia Olkkonen (N18), Emilie Svenlin (N20), Leo Rantahalvari (M18) ja Verneri Suhonen (M20) venyttivät mestaruuksiin.

N20-sarjan mestaruus ratkottiin maaliviivalla, kun Emilie Svenlin ja Sanni Alatalo kamppailivat voitosta, joka kääntyi 0,6 sekunnin sadasosan erolla Svenlinin hyväksi. Mestari hymyili auringon kanssa kilpaa maaliintulon jälkeen, kun pystyi pitkän sairastelun jälkeen saavuttamaan voiton tämän päivän kilpailussa.

N18-sarjan voiton vei selvällä erolla Tiia Olkkonen, samoin kuin M18-sarjan Leo Rantahalvari. Molemmat lähtevät huomenna tavoittelemaan menestystä myös normaalimatkan kilpailuista.

Verneri Suhonen voitti aika-ajot ja se loi itseluottamusta eriin sekä finaaliin. Finaalissa voitosta jouduttiin kamppailemaan maalisuoralle saakka.

”(Turo) Sipilä tuli loppunousuun edelle ja siinä melkein ajattelin, että tämä oli tässä, että mies oli ihan hapoilla siihen ja sitten tultiin mäen päälle. Siinä pysyi kuitenkin ero samana, Sipilä edellä ja sitten tuohon loppukurviin päätin, että nyt lähtee. Siitä sitten kunnon askellus, rinnalle ja ohi. Se riitti tänään” , huomenna sunnuntaina nuorten MM-kisoihin suuntava Suhonen kommentoi.

Toisena kilpailupäivänä kilpaillaan naisten vapaan 10 kilometrin ja miesten 15 kilometrin kilpailut.

Linkit:
Tulossivu