19.12.2014← Takaisin

Suomalaiset tasaisessa rintamassa yhdistetyn karsinnassa

Yhdistetyn maailmancupissa Ramsaussa tuloslistalla oli neljä suomalaisnimeä peräkkäin. Matti Herola oli suomalaisista karsinnan paras 89-metrisellä hypyllään pistein 111,3. Ilkka Herola venytti hyppynsä metriä pidemmälle, mutta jäi 0,2 pistettä veljestään. Arttu Mäkiaho oli karsinnan 41:s ja Leevi Mutru 42:s.

”Nuoret pojat ylittivät tänään itsensä. Se on aina hyvä merkki, kun pystytään karsintatilanteessa viikon parhaisiin suorituksiin. Tänään karsittiin kaksikymmentä ukkoa pois, eikä siinä ollut yhtään meidän joukkueesta, niin siltä osin näiden kokemattomampien kavereiden tavoite tuli täyteen. Ja huomenna ennakkoluulottomasti meitä isompia maita haastamaan”, yhdistetyn päävalmentaja Petter Kukkonen kertoo.

Ramsau on kärsinyt lumipulasta, mutta kisajärjestäjät ovat onnistuneet yhdistetyn hiihto-osuudelle lyhyen ladun luomaan. Kukkonen on tyytyväinen, että kisat  järjestetään: ”Latua on tuossa 1250 metriä ja se on tuohon pellolle tehty aika tasainen baana ja se on vielä hyvin jäinen. Toisaalta ihan ok, että saadaan kisat kuitenkin pidettyä, niin että kaikki joukkueet ja urheilijat ovat tulleet paikan päälle. Vaikuttaa keliolosuhteiden puolesta siltä, että saamme vietyä kisaviikonlopun läpi ja hyvä niin.”

Karsinnan tulokset