7.4.2017← Takaisin

SGN Groupin nimikkorahastolta apurahaa nuorten MM-kisaedustajille

Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiön hallitus päätti kokouksessaan 21.3.2017 tämän vuoden SGN Groupin nimikkorahaston apurahojen jaosta. Vuonna 2013 perustettu rahasto tukee nuoria ansioituneita mäkihypyn- ja yhdistetyn urheilijoita.

”Urheilun tukeminen nimikkorahaston kautta on erinomainen tapa auttaa nuoria urheilijoita. Viidennen kerran jaettavan SGN Group -rahaston tuki on ollut merkittävässä roolissa esimerkiksi nykyisten yhdistetyn A-maajoukkueurheilijoiden uran alkuvaiheessa", Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala huomauttaa.

Apurahan saavat urheilijat edustivat Suomea Nuorten MM-kisoissa Park Cityssä USA:ssa 31.1. – 5.2.2017. Apurahan (500,00 euroa) saavat,

Mäkihyppy:
Andreas Alamommo, Ounasvaaran Hiihtoseura
Kalle Heikkinen, Kuusamon Eräveikot
Niko Kytösaho, Ounasvaaran Hiihtoseura
Eetu Nousiainen, Puijon Hiihtoseura

Yhdistetty:
Mikko Hulkko, Jyväskylän Hiihtoseura
Wille Karhumaa, Ounasvaaran Hiihtoseura
Atte Kettunen, Jyväskylän Hiihtoseura
Atte Korhonen, Vuokattisport Club
Arttu Mäkiaho, Kainuun Hiihtoseura

Kaupan alalla toimiva SGN Group on toiminut vuodesta 2001 alkaen yhdistetyn hiihdon ja mäkihypyn yhteistyökumppanina. Konserni perusti keväällä 2013 80-vuotisjuhlavuotensa merkeissä nimikkorahaston, josta jaetaan joka kevät apurahoja Suomea nuorten maailmanmestaruuskisoissa edustaneille tai muuten ansioituneille mäkihypyn- ja yhdistetyn urheilijoille.

Rahaston hallinnollisten asioiden hoitamisesta sekä sijoitustoiminnasta ja varojen jakamisesta vastaa Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiön hallitus.

Lisätietoja:
SGN Group Oy: toimitusjohtaja Sam Nieminen, puh. 040 552 7040
Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiö, asiamies Anne Lahdelma, puh. 045 168 9028

SGN Group Oy on 1933 perustettu vahva ja kehittyvä suomalainen kaupan alan perheyritys, joka tunnetaan vahvoista kansainvälisistä merkkituotteista. Konsernilla on merkittävää liiketoimintaa myös Venäjällä ja Ruotsissa. Toimialoihin kuuluvat kodin ja vapaa-ajan tuotteet, urheilu, maatalous, teollisuuslaitteet sekä lumentekoon ja -hoitoon liittyvät laitteet. Yhtiöön kuuluvat Agritek Oy, All Right Europe Oy, Hobby Hall Oy, Kessu Oy, S.G. Nieminen Oy, SGN Agricenter Oy, SGN Sportia Oy, Sportringen AB, SGN Tekniikka Oy, Sumeko Oy, OOO Sumeko, Team Sportia Ab ja Truebell Finland Oy. SGN Groupin liikevaihto on noin 200 milj. € ja sen palveluksessa on noin 320 työntekijää. Konsernin pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

www.sgn.fi

Jutun kuvassa mäkihyppääjät Eetu Nousiainen, Niko Kytösaho, Andreas Alamommo.