6.4.2016← Takaisin

SGN Groupin nimikkorahastolta apurahaa nuorille mäkihypyn ja yhdistetyn urheilijoille

Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiön hallitus päätti kokouksessaan 6.4.2016 tämän vuoden SGN Groupin nimikkorahaston apurahojen jaosta. Vuonna 2013 perustettu rahasto tukee nuoria ansioituneita mäkihypyn- ja yhdistetyn urheilijoita.

Apurahan saavat urheilijat edustivat Suomea Nuorten MM-kisoissa Rasnovissa Romaniassa 22.-28.2.2016.

Apurahan (500,00 euroa) saavat:

Mäkihyppy

Andreas Alamommo, Ounasvaaran Hiihtoseura
    Janne Korhonen, Lieksan Hiihtoseura
    Niko Kytösaho, Ounasvaaran Hiihtoseura
    Eetu Nousiainen, Puijon Hiihtoseura
    Aapo Lehtinen, Lahden Hiihtoseura

Yhdistetty

Eero Hirvonen, Jyväskylän Hiihtoseura
    Mikko Hulkko, Jyväskylän Hiihtoseura
    Wille Karhumaa, Ounasvaaran Hiihtoseura
    Atte Korhonen, Vuokattisport Club
    Arttu Mäkiaho, Kainuun Hiihtoseura

Kaupan alalla toimiva SGN Group on toiminut vuodesta 2001 alkaen yhdistetyn hiihdon ja mäkihypyn yhteistyökumppanina. Konserni perusti keväällä 2013 80-vuotisjuhlavuotensa merkeissä nimikkorahaston, josta jaetaan joka kevät apurahoja Suomea nuorten maailmanmestaruuskisoissa edustaneille tai muuten ansioituneille mäkihypyn- ja yhdistetyn urheilijoille. Rahaston hallinnollisten asioiden hoitamisesta sekä sijoitustoiminnasta ja varojen jakamisesta vastaa Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiön hallitus.

***

SGN Group Oy on 1933 perustettu kansainvälinen kaupan alan perheyritys, joka tunnetaan vahvoista kansainvälisistä merkkituotteista, kuten Kawasaki, Vespa, Aprilia, Tohatsu, Arctic Cat, New Holland ja Case IH. Konsernilla on merkittävää liiketoimintaa myös Venäjällä ja Ruotsissa. Sen toimialoihin kuuluvat urheilu-, kodin ja vapaa-ajan tuotteet, maatalous, ympäristönhoito, teollisuuslaitteet sekä lumentekoon ja -hoitoon liittyvät laitteet. Yhtiöön kuuluvat Agritek Oy, Kessu Oy, S.G. Nieminen Oy, SGN Sportia Oy, SGN Sportecom Oy, SGN Tekniikka Oy, SSF Spraying Systems Finland Oy, Sumeko Oy ja Truebell Finland Oy. SGN Groupin liikevaihto on 150 milj. € ja sen palveluksessa on noin 200 työntekijää. Sen pääkonttori sijaitsee Vantaan Koivuhaassa.

www.sgn.fi