9.5.2016← Takaisin

Patrolilta merkittävä lahjoitus Jyväskylän Hiihtoseuralle

Fischerin mäki- ja murtomaasuksien maahantuoja Oy Patrol Ab on tehnyt merkittävän mäkisuksilahjoituksen Jyväskylän Hiihtoseuralle. Patrol on lahjoittanut 25 mäkihypyn suksiparia junioreiden ja nuorten mäkilahjakkuuksien käyttöön. Lahjoituksen arvo on yli 15 000 euroa.

Jyväskylän Hiihtoseuran puheenjohtaja Pasi Sajasalo kertoo tavoitteena olevan harjoittelun mahdollistaminen mahdollisimman monelle juniorille.

”Mäkihyppy ja yhdistetty ovat huipulle suunnattaessa välineiden osalta kohtuullisen arvokkaita lajeja. Seuran tavoitteena on helpottaa harjoittelua ja madaltaa kynnystä harjoittelun aloittamiseksi. Lisäksi haluamme varmistaa, että yksikään lupaava juniori ei joudu lopettamaan urheilu-uraansa välineiden kustannusten takia."

Jyväskylän Hiihtoseuran mäkijaosto on jo vuosien ajan toiminut aktiivisesti harjoitteluolosuhteiden parantamiseksi. Harjoittelupaikat ovat hyvässä kunnossa ja junioreille on saatu hankittua hyvin varusteita harjoittelua varten. Suurin puute on ollut laadukkaiden mäkihyppysuksien vähäinen määrä. Siksi seura kääntyi Fischer-suksien maahantuojan Patrolin puoleen.

”Suomalainen mäkihyppy ja yhdistetty ovat uuden tulemisen kynnyksellä. Me haluamme olla mukana tukemassa tärkeää juniorityötä, joka on tulevaisuuden menestyksen edellytys", kertoo Patrolin tallipäällikkö Emppu Rättö.

”Jyväskylässä on maan mittakaavassakin hyvin vireää juniorityötä ja osaavaa valmennusta niin mäkihypyn kuin yhdistetynkin saralla”, iloitsee Rättö.

Jyväskylän Hiihtoseuran mäkijaoston seuraavat toiminnan kehityskohteet liittyvät viimeisen juniorimäen muovittamiseen sekä Matti Nykäsen mäen ladun jäähdytyskoneen hankkimiseen. Juniorivalmentaja Niilo Salo katsoo luottavaisesti tulevaisuuteen.

”Olosuhteet ovat nyt hyvässä kunnossa ja valmentajia on riittävästi. Tämän johdosta voimme ottaa lisää tyttö- ja poikajunioreita mukaan toimintaamme.”

Salo muistuttaa, että uudet juniorit ovat tervetulleita jo kesäkauden harjoitteluun. Lisätietoja kesän harjoittelusta löytyy JHS:n www-sivuilta sekä mäkijaoston Facebook-sivuilta.

Lisätietoja:
Jyväskylän hiihtoseuran puheenjohtaja Pasi Sajasalo, p. 050 583 30707 sekä pasi.sajasalo@kolumbus.fi
Oy Patrol Ab:n tuotepäällikkö Emppu Rättö, p. 0400346090 sekä emppu.ratto@patrol.fi

Lähde: JHS