14.3.2013← Takaisin

Mäkihypyn organisaatioasioista päätetään kauden jälkeen

Tänään torstaina kokoontunut Suomen Hiihtoliiton mäkihypyn ja yhdistetyn  yksikkö on käsitellyt kokouksessaan lajien tilannetta ja tulevaisuutta sekä organisaatiota. Kokouksessa tutustuttiin myös Jyri Pelkosen johdolla viime viikonlopulla Salpausselällä kokoontuneen mäkihypyn valmennuksen asiantuntijaryhmän näkemyksiin lajien kehittämisestä.

”Käsittelimme Jyri Pelkosen ryhmän raportin ja teemme sen sekä muiden keskustelujen pohjalta ratkaisuehdotuksen Suomen Hiihtoliiton johtokunnalle. Asiaa käsitellään mahdollisimman pian kauden jälkeen”, kertoo Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Päätös tulee olemaan erittäin tärkeä suomalaisen mäkihypyn uskottavuuden palauttamisen kannalta.

Mäkihypyn kilpailukaudesta on jäljellä vielä Norjan osakilpailut, joissa ei nähdä suomalaisia sekä finaalikilpailut Slovenian Planicassa 21.–24.3. ja samana viikonloppuna hypättävät SM-kilpailut Jyväskylässä.