4.3.2013← Takaisin

Magic Monday kokoaa maailman mäkihyppytähdet hyväntekeväisyystapahtumaan

Ensi viikon maanantaina 11.3.2013 Kuopion mäkihypyn maailmancupin yhteydessä järjestettävä hyväntekeväisyystapahtuma Magic Monday - Lisää Havuja Challenge kokoaa suuren joukon sekä suomalaisia että kansainvälisiä mäkihyppytähtiä koripallo-otteluun Kuopio-Halliin. Tapahtuman järjestävät Puijon Hiihtoseura ja promoottoripari Janne Seppälä&Mikko Pirinen.

Suomen mäkimaajoukkue on iloinen itse tapahtumasta ja erityisen ylpeä sen saamasta arvostuksesta mäkilegendojen joukossa.

"Olen ylpeä, että Magic Monday tapahtuma on syntynyt. Lajin ja sen imagon, pienten junnujen, Puijon kisojen ja Happosen Jannen hyväksi.
Ennen muuta kunnioitamme samalla legendoja ja all stars maailmantähtiä. Tulossa täysin ennakkoluuloton show.
En voi muuta kuin nöyrästi kiittää haasteen vastaanottaneita Seppälää ja Piristä," sanoo päävalmentaja Pekka Niemelä.

Myös Val di Fiemmen MM-kilpailujen mäkimontussa juteltiin paljon Magic Monday -tapahtumasta.

"Simon Ammanista lähtien maailmantähdet ja joukkueet odottavat innolla tapahtumaa ja pitävät ideaa hyvänä ja ohjelmarunkoa kunnioitettavana. Nyt vaani kaikki mukaan todistamaan, mitä ihmettä Kuopio-Hallissa tapahtuu. Uskallan sanoa, että ei ole ihan jokapäiväinen tapahtuma", Niemelä jatkaa.

Tapahtuman World All-Stars joukkue sai vielä viimehetken vahvistuksen, kun suurmäen tuore maailmanmestari Puolan Kamil Stoch ilmoittautui mukaan.

***

Maaliskuussa kansainväliset mäkihyppytähdet kohtaavat koripallo-ottelussa Suomen legendojen joukkueen. Kuopio-hallin pelikentällä nähdään reilusti yli 100 arvokisamitallia saalistaneet sankarit! Vastaavaa ei ole koskaan järjestetty mäkihypyn maailmancupin kilpailujen yhteydessä.

Tapahtuman kommentaattorina toimii Hannu-Pekka Hänninen ja pelaajahaastattelut hoitaa Jari Porttila. Tapahtuman suojelijoina toimivat Suomen olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Kojonkoski (NOC), kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n mäkihypyn kilpailunjohtaja Walter Hofer ja Jukka-Pekka Vuori Suomen Hiihtoliitosta (SHL). Esiottelussa pelaavat Ismo Leikola, Ilari Johansson, Niko Kivelä, Zaani & Teemu Vesterinen.

Tapahtuman tuotolla kehitetään mäkihyppyä ja lajin junioritoimintaa sekä tuetaan Puijon kisojen säilymistä kisakalenterissa ja Janne Happosen kuntoutumista kohti 2014 Sotshin olympialaisia!

Lisätietoja ja keskustelua http://www.facebook.com/LisaaHavujaChallenge