27.6.2012← Takaisin

Mäen ja yhdistetyn joukkuekokoonpanoja täydennetty

Finnjumping ry:n hallitus on päättänyt kauden 2012-2013 joukkueiden kokoonpanot. Mäkihypyn puolella päävalmentaja Pekka Niemelän kanssa A-maajoukkuetta eteenpäin vie Topi Sarparanta. Huoltopäälliköksi on nimetty Ville Kantee. Fysioterapeutin palkkaamiseen palataan seuraavassa hallituksen kokouksessa (28.8).
    A-maajoukkueessa edustavat Anssi Koivuranta, Ville Larinto, Janne Happonen ja Olli Muotka. B-maajoukkueeseen on nimetty Jarkko Määttä, Sami Niemi, Ossi-Pekka Valta ja Sami Heiskanen.

Yhdistetyn uuden päävalmentajan Petter Kukkosen rinnalla joukkuetta luotsaa Jari Hiekkavirta sekä huollossa Matti Haavisto. A-maajoukkue on tällä kaudella poikkeuksellisen suuri; päävalmentaja toivoi juuri tämän kokoonpanon kilpailuttavan toinen toisiaan sopivassa määrin. Joukkueessa edustavat Janne Ryynänen, Eetu Vähäsöyrinki, Jim Härtull, Mikke Leinonen, Joni Karjalainen, Ilkka Herola ja Arttu Ålander.

Henkilötäydennyksien lisäksi Finnjumping ry:n hallitus on päättänyt yhteistyöstä Eestin Hiihtoliiton mäkimaajoukkueen kanssa. Yhtenä osana taloudellisia intressejä Suomen mäkimaajoukkue ja Eestin Hiihtoliiton mäkijoukkue aloittavat yhteistyön tulevalla kaudella. Yhteistyösopimus koskee valmennus- ja huoltotöitä. Sopimuksella mahdollistetaan molemminpuolinen voimien yhdistäminen ja näin toiminta on kustannustehokkaampaa.