4.2.2015← Takaisin

Leevi Mutru 11:s nuorten MM-yhdistetyssä

Kolme suomalaista ylsi viidentoista joukkoon nuorten MM-yhdistetyn avauskilpailussa Kazakstanin Almatyssa. Suomalaisista paras oli Leevi Mutru, joka oli 11:s. Marcus Torni oli 14:s ja Eero Hirvonen 15:s. Suomalaisnelikon täydensi Arttu Mäkiaho, joka sijoittui 27:nneksi.

Yhden hypyn ja 10 kilometrin hiihdon kilpailussa voiton vei jo mäkiosuuden jälkeen johtanut Norjan Jarl Magnus Riiber, jolle Mutru hävisi 1.20,2. Mäkiosuuden jälkeen Mutru oli 91,5 metrin hypyllään 12:ntena, ja pääsi ladulle 1.30 Riiberin perässä. Suomalaisista parhaiten mäessä onnistui Hirvonen, joka oli 93,5 metrin hypyllään seitsemänneksi paras.

”Kisat on nyt aloitettu, ei ollut ihan täysin sitä mitä lähdettiin hakemaan. Joukkueena oli mukiinmenevä suoritus, mutta eilinen antoi kyllä odottaa enemmän mäkiosuudelta. Tänään oli mäessä ylimääräistä puristusta, ei ollut niin rentoa. Kilpailussa pitäisi pystyä vähän venymään, mutta kohtalaisen tyytyväinen voi kuitenkin olla. Hiihto oli vähän nihkeää, Leevi tosin teki omantasoisensa hiihdon ja oli kahdeksanneksi nopein. Pikkuisen pettyneitä miehiä oli kilpailun jälkeen, mutta positiivisen puolelle tämä kuitenkin joukkueena kokonaisuutena jäi. Mitalit ovat täällä tiukassa, mutta kaikilla meidän urheilijoillamme tavoitteet ovat kymmenen parhaan joukkoon pääsyssä”, valmentaja Antti Kuisma sanoi.

"Itselläni oli ihan hyvä suoritus. Sain pidettyä saman sijoituksen mäessä ja ladulla. Hiihto tosin ei mennyt ihan odotetusti, kun kaaduin jäisessä alamäessä ja jäin pois kyydistä", Marcus Torni sanoi.

Tulokset

Nuorten MM-yhdistetyn loput kilpailut:

Perjantai 6.2. yhdistetty gundersen (HS106, 5km hiihto)
    Lauantai 7.2. yhdistetty joukkuekilpailu (HS106, 4x5km hiihto)

Kisasivut: almatyjwsc2015.com/

Pyrimme päivittämään urheilijoiden tai valmentajan kommentteja mahdollisimman pian.