27.2.2016← Takaisin

Kykkänen keskinkertaisella suorituksella 17:s

Julia Kykkänen ponnisti 17:nneksi ja Susanna Forsström 33:nneksi Almatyssa lauantaina, kun mäkihypyn naisten maailmancupissa kilpailtiin kuluvan sesongin 16:s kilpailu.

Kazakstanin lauantaisessa HS106-mäen kilpailussa yhteispisteet 214,1 kerännyt suomalaishyppääjä loikkasi ensimmäisellä kierroksella 90,0 metriä toisen hypyn kantaessa 92,5 metrin kohdalle. Kykkäsen mukaan hänen päivän suoritus oli keskinkertainen.

“Ensimmäinen hyppy aika riskisti ohi, toinen osui jo vähän lähemmäksi keulaa. Kaiken kaikkiaan aika keskinkertaista”, Kykkänen pohti.

“Vauhdit tosin olivat ihan hyvät, joten jospa se siitä”, suomalainen kertoi.

Toinen suomalaisedustaja Susanna Forsström päätyi lauantain kisassa 33:nnelle sijalle. Hänen ainoaksi suoritukseksi jäänyt ensimmäisen kierroksen hyppy lensi tasan 87 metriä, jolla irtosi sijaluku 33. Forsström keräsi kilpailusta 91,7 pistettä.

Suhteellisen lämpimästä säästä huolimatta mäki Almatyssa on hyvässä kunnossa. Kilpailun voiton vei jo 13:nnen kerran ykkössijaa kuluvalla kaudella juhlinut, maailmancupin ylivoimainen kärkinimi Japanin Sara Takanashi. Kakkosena kokonaistilanteessa oleva itävaltalainen Daniela Iraschko-Stolz oli toinen ja hänen maannaisensa Jacqueline Seifriedsberger kolmas.

Kausi jatkuu jälleen sunnuntaina Almatyssa, kun ohjelmassa on viikonlopun toinen kilpailu.

Tulokset tämän linkin takana

Kuvassa Julia Kykkänen. KUVA: SHL/Touho Häkkinen.

www.hiihtoliitto.fi

Naisten mäkihyppyjoukkue facebookissa