13.8.2013← Takaisin

Kivireki on jätetty pois ja nyt treenataan

Suomen mäkihyppääjät nauttivat parhaillaan hyvistä treeniolosuhteista Saksan Oberstdorfissa.

”Täällä meillä on tuulivarmuus ja häiriöttömät olosuhteet treenaamiselle, kertoo päävalmentaja Pekka Niemelä.

Oberstdorfissa mäkihyppääjät ovat keskittyneet hyppäämiseen ja saaneet nauttia rauhallisesta tekemisestä.

”Meillä on kovat haasteet edessä ja täällä olemme rauhassa pystyneet käymään asioita yhdessä läpi. Täällä täysi focus on ollut hyppäämisessä. Leirin teemana on tekniikan parantaminen ja keulatoiminnan puhtaus sekä jalostaminen”, Niemelä selvittää.

Viikon mittaisella leirillä treenaamassa ovat olleet mukana Lauri Asikainen, Anssi Koivuranta, Janne Ahonen, Ville Larinto ja Olli Muotka.

”Kesän prioriteettina on ollut suorituskyvyn nostaminen ja sitä kautta urheilijoiden oman hyvän tason löytäminen. Ja sitä kautta lähdemme ottamaan kiinni kadoksissa olevaa maailman kärkeä.”

Oberstdorfin mäkikylässä treenit ovat sujuneet hyvin ja leirin jälkeen tuloksena on tuhansia pomppuja ja satoja hyppyjä.

”Olen tyytyväinen treeneihin ja joukkueen henkeen. Tämän leirin jälkeen urheilijoilla on kasassa 150 treenihyppyä ja tuhansia pomppuja. Nyt ei ole tarkoitus höyrytä vaan leirien ja kotitreenien tavoitteena on tehdä mahdollisimman hyvää yhteistyötä urheilijoiden ja henkilökohtaisten valmentajien kanssa.”

Tiistaina päättyvän leirin jälkeen mäkihyppääjät kokoontuvat seuraavan kerran harjoittelemaan 26.8. alkavalle A-maajoukkueleirille.