7.5.2012← Takaisin

Jukka-Pekka Vuori Finnjumpingin puheenjohtajaksi

Jukka-Pekka Vuori (45) on valittu Finnjumping ry:n puheenjohtajaksi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi. Vuorella on vahva tausta liiketoiminnasta sekä markkinoinnin, viestinnän ja brandien johtamisesta. Urheilumarkkinoinnin johtamiskokemusta hänellä on lähes kahdenkymmenen vuoden ajalta. Vuori on toiminut viimeiset viisi vuotta Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtajana.

”Otan tehtävän vastaan realistisena, mutta optimistisena. Suomalaisella mäkihypyllä ja yhdistetyn hiihdolla on loistavat perinteet. Nyt tarvitaan kuitenkin muutosta monella osa-alueella ja aionkin käynnistää välittömästi muutoshankkeet. Ensimmäisenä keskityn markkinointi- ja myyntiprosesseihin, julkisuuden hallintaan sekä lajien brandien vahvistamiseen. Nämä asiat kuntoonsaattamalla voimme välittömästi vaikuttaa talouteen ja sitä kautta parempiin urheilullisiin tuloksiin”, kertoo Vuori.

Jukka-Pekka Vuoren mukaan on täysin realistista, että Suomi nousee lähitulevaisuudessa jälleen mäkihypyssä ja yhdistetyssä maailman kolmen kärkimaan joukkoon. ”Mutta tämä vaatii kaikkien osapuolten yhteistyötä ja paljon kovempaa työtä kuin aiemmin. Olen itse valmis laittamaan itseni 110 prosenttisesti likoon ja odotan sitä muiltakin.”

Fonecta on mäkimaajoukkueen tärkeä yhteistyökumppani ja sillä on optio jatkosta. Tulevaisuudessa yhteistyökeskustelut käydään Finnjumpingin markkinointiyhteistyötä hoitavan Samla Oy:n ja Fonectan muun toimivan johdon välillä. ”Olemme sopineet asioista hyvässä yhteisymmärryksessä työnantajani kanssa ja jäävään itseni jatkossa näistä kysymyksistä”, toteaa Vuori.

Finnjumpingin väistyvä puheenjohtaja Ilkka Tiilikainen on iloinen, että puheenjohtaja-asiaan saatiin nopeasti hyvä ratkaisu. ”Saimme kovan vahvistuksen joukkueeseemme. Jukka-Pekka tuo osaamisellaan uutta virtaa ja lisäarvoa meille kriittisillä ja tärkeillä osa-alueilla: Markkinoinnissa, maineenhallinnassa ja kokonaisjohtamisessa.”