1.11.2013← Takaisin

Jani Klingasta mäkihypyn Continental Cup-valmentaja

Jani Klinga aloittaa mäkihypyn Continental Cupin valmentajana 1.11.2013 alkaen. Klinga tekee työtä oto-valmentajana kattaen Continental Cupin kilpailumatkat sekä niiden valmistelut.

Viimeiset kuusi vuotta Klinga on toiminut seuravalmentajana Japanissa. Suomessa hän toimi viimeksi yhdistetyn maajoukkueen päävalmentajana 2004-06.

"Totta kai lähden hyvillä mielin ja innolla mukaan toimintaan. Minulla on pitkä tauko kotimaan valmennuksesta ja lähden innolla kehittämään toimintaa. Tavoitteena on kehittää ja järkevöittää Continental Cupin ja kenttätason toiminta hyvään ja selkeään yhteistyöhön seuratoiminnan ja liiton kanssa; saavuttaa selkeä linkitys toimintojen kesken", kommentoi Jani Klinga.

"Omalta osaltani aloitan nollatilanteesta ja tarkoituksena on luoda uudet pelisäännöt toiminnalle", Klinga jatkoi.

Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala oli tyytyväinen Klingan valintaan.

"Hieno homma, että Continental Cupin kisakauden valmennus saadaan toetutettua tälla tavalla. Löydettiin pätevä ja hyvä valmentaja. Ja näin saadaa resurssit kohdistettua tähän toimintaan. Meille ihanteellinen ratkaisu."